Η συμβίωση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, αλλά και απαιτήσεις. Θα πρέπει να έχεις χώρο για να το φορτίζεις, διαφορετικά ψάχνεσαι με μπαλαντέζες ή σημεία φόρτισης. Επίσης, πρέπει να υπολογίζεις αποστάσεις και να προσαρμόζεις το στυλ οδήγησης, ακριβώς για να μην ψάχνεις φορτιστές στο ενδιάμεσο μιας διαδρομής. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο άγχος που έχουν οι κάτοχοι EV, όταν θέλουν να φύγουν για διακοπές.
Έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την ολλανδική εταιρία Tussenstop, μέσω των συναδέλφων στο Auto Week, αποκαλύπτει πως μια από τις μεγαλύτερες έγνοιες σε ιδιοκτήτες ηλεκτρικών, όταν είναι να πάνε διακοπές, αφορά τα ίδια τους τα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, το 45% των ερωτηθέντων απάντησε πως προβληματίζεται και αγχώνεται για το θέμα της αυτονομίας, την επάρκεια φορτιστών στον προορισμό, αλλά και εκείνης κατά μήκος της διαδρομής σε ταξίδια μεγάλων χιλιομετρικών αποστάσεων (ή που φαίνονται μεγάλα, λόγο αυτονομίας). Και εδώ αρχίζουν τα ωραία.
Ένα 20% δηλώνει πως θα προτιμούσε να πάει διακοπές με δανεικό αυτοκίνητο, αρκεί εκείνο να έχει θερμικό κινητήρα! Να αφήσουν, δηλαδή, το ηλεκτρικό στο σπίτι και να φύγουν με αυτοκίνητο γείτονα ή συγγενή. Άλλο ένα 15% αναφέρει ως λύση τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, ενώ ένα 10% την επιλογή προορισμού πιο κοντά στη βάση τους. Φυσικά υπάρχει και η εναλλακτική του αεροπλάνου, την οποία θα επέλεγε το 10% των ερωτηθέντων. Κοντολογίς, βλέπουμε ότι γύρω στο 35% όσων ζουν στην Ολλανδία και έχουν EV, προτιμούν να ταξιδέψουν με αυτοκίνητο που κινείται από Μ.Ε.Κ. «Τι το πήραν τότε το ηλεκτρικό;», θα αναρωτηθείτε. Πολύ καλό ερώτημα, και μάλιστα σε μια χώρα που έχει από τις υψηλότερους δείκτες ενσωμάτωσης στις εναλλακτικές πηγές μετακινήσεων.
Όσο για το 55% που δεν αγχώνεται; Εδώ οι άνθρωποι έχουν αποδεχτεί τους περιορισμούς της ηλεκτροκίνησης, προσαρμόζοντας αναλόγως το πώς κινούνται (επιλογή προορισμών αρκετά κάτω χιλιομετρικά από τη μέγιστη αυτονομία, αποφυγή χρήσης κλιματισμού σε αρκετά σενάρια κλπ).