Πριν λίγες μέρες η Mercedes παρουσίασε τη νέα GLC, με ένα εσωτερικό που κυριολεκτικά σχεδόν όλο το ταμπλό είναι οθόνη. Κι όμως, οι Γερμανοί δεν άφησαν εκτός τα φυσικά κουμπιά. Φρόντισαν να βάλουν όλα τα απαραίτητα κυριολεκτικά στα χέρια του οδηγού, στο τιμόνι. Κίνηση που δεν έγινε στην τύχη, ούτε ακολουθήθηκε ως λύση ανάγκης.
Ο Magnus Östberg, επικεφαλής ηλεκτρονικών του «αστεριού», ανέλυσε το σκεπτικό πίσω από τη συγκεκριμένη προσέγγιση: «Τα δεδομένα, οι έρευνες και τα ερωτηματολόγια των πελατών δείχνουν ότι τα κουμπιά είναι καλύτερα, τόσο για την εργονομία όσο και την ευχρηστία. Επίσης είναι πολύ σημαντικά για την προσαρμογή δεδομένων ηλικιακών target group. Αυτές οι έρευνες, λοιπόν, έχουν δείξει ότι οι οδηγοί θέλουν να χειρίζονται τις επιμέρους λειτουργίες από κοντά, τις περισσότερες φορές χωρίς να παίρνουν τα χέρια από το τιμόνι. Για αυτό και τα βάλαμε όλα εκεί, αφήνοντας ελεύθερο το ταμπλό για την Hyperscreen». Η Mercedes, δηλαδή, επιχειρεί να συνδυάσει τα καλύτερα των δυο κόσμων: και οθόνες, που ακόμα έχουν μεγάλη πέραση σε κάποιες αγορές (βλέπε Κίνα), και κουμπιά.
Η τεχνοτροπία με την τοποθέτηση κομβίων -κανονικών, όχι αφής- στις ακτίνες του τιμονιού θα επεκταθεί σε όλες τις μελλοντικές Mercedes. Γενικότερα οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες κάνουν (επι)στροφή στα κουμπιά και τους διακόπτες, ορμώμενες όχι μόνο από τις απαιτήσεις των αγοραστών, αλλά και εκείνες του Euro NCAP. O ανεξάρτητος ευρωπαϊκός φορέας οδικής ασφάλειας εφαρμόζει νέα μεθοδολογία αξιολόγησης, η οποία πλέον λαμβάνει υπόψη και την παρουσία φυσικών διακοπτών στο εσωτερικό. Συγκεκριμένα ο Euro NCAP ενσωματώνει καινούργιες νόρμες στον τρόπο που βαθμολογεί τα αυτοκίνητα, απαιτώντας από τους κατασκευαστές την τοποθέτηση κανονικών κουμπιών και διακοπτών για δεδομένες λειτουργίες, ούτως ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.




















