Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν πολλά ζητήματα ακόμα να λύσουν, μέχρι να φτάσουν στα ίδια επίπεδα αποδοχής και χρηστικότητας με τα παραδοσιακά, θερμικά τετράτροχα. Η αυτονομία και οι χρόνοι φόρτισης συγκαταλέγονται στους πρακτικούς προβληματισμούς, που συνοδεύουν τη χρήση ενός EV. Πριν από αυτή, όμως, προηγείται κάτι άλλο: η αγορά. Κι εκεί, σύμφωνα με τη Mercedes, δεν διακρίνεται αισιοδοξία στο εγγύς μέλλον.
O επικεφαλής τεχνολογίας της γερμανικής εταιρίας, Markus Schäfer, παραχώρησε συνέντευξη στο Road & Track και δεν έκρυψε λόγια, όταν ρωτήθηκε για ενδεχόμενο μείωσης του κόστους των ηλεκτρικών οχημάτων: «Ο στόχος είναι να πέσει το κόστος μιας μπαταρίας στα 50 δολάρια/kW, προκειμένου να πούμε πως το κόστος ενός EV θα έρθει στα ίδια επίπεδα με εκείνο ενός με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα έλεγα ότι απέχουμε πολύ ακόμα. Δεν βλέπω να γίνεται κάτι τέτοιο με τις παρούσες συνθήκες».
Ο Schäfer υπογραμμίζει πως η τεχνολογία για την επίτευξη «αγοραστικής ζεύξης» μεταξύ ηλεκτρικών και θερμικών, απλά δεν υφίσταται ακόμα. Οι μπαταρίες υψηλής πυκνότητας που απαιτούνται για τέτοια στάνταρ αποδοτικότητας είτε δεν υπάρχουν καν, είτε υπάρχουν σε ελάχιστες και πιλοτικές περιπτώσεις. Αυστηρά σε συνθήκες εργαστηρίου, δηλαδή, και αρκετά μακριά από την οποιαδήποτε εφαρμογή σε όχημα παραγωγής: «Ακόμα δεν ξέρουμε ποιος τύπος μπαταρίας είναι ο καλύτερος. Κι όταν τον βρούμε, θα χρειαστούν χρόνια δοκιμών και εξέλιξης ώστε να προσαρμοστεί για ευρεία χρήση και παραγωγή μεγάλης κλίμακας».
Πέρα από την ίδια, την τεχνολογία, η μείωση του κόστους στα ηλεκτρικά αντιμετωπίζει κι άλλες δυσκολίες. Μια από αυτές, είναι η ζήτησή τους! Το ολοένα αυξανόμενο μερίδιο αγοράς των EVs έχει δημιουργήσει τεράστια ανάγκη για εξόρυξη πρώτων υλών, απαραίτητων για την κατασκευή των μπαταριών. Το λίθιο και το κοβάλτιο, για παράδειγμα, είναι πανάκριβα. Σαν να μην έφτανε αυτό, έχουμε και την «έκρηξη» στη ζήτηση συσκευών τεχνολογίας (smartphones, laptops κλπ). Συσκευές που επίσης βασίζονται στις ίδιες πρώτες ύλες και βοηθούν στην εκτίναξη των τιμών τους.