Η γεωπολιτική κατάσταση είναι έκρυθμη στην Κίνα, καθώς εδώ και αρκετές εβδομάδες υφέρπει ο κίνδυνος εισβολής στην Ταϊβάν. Μια κατάσταση παρόμοια με εκείνη που ζήσαμε πέρσι το Φλεβάρη μεταξύ Ρωσίας-Ουκρανίας, όπου τελικά το «μπαμ» δεν αποτράπηκε. Προς το παρόν οι Κινέζοι δείχνουν εγκράτεια, αλλά υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να αλλάξουν στάση στο εγγύς μέλλον. Ανάλογη κίνηση, ωστόσο, δύσκολα θα κάνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως δηλώνει ο CEO της Mercedes.
Ο Ola Kallenius βρέθηκε πρόσφατα στην Κίνα και έμεινε για 3 εβδομάδες, προσπαθώντας να πάρει όσο το δυνατόν περισσότερο κλίμα και να αναλύσει τις πτυχές της κατάστασης. Κατά την διάρκεια της παραμονής του εκεί, ο 53χρονος επικεφαλής του γερμανικού κολοσσού μίλησε στη Bild για το ενδεχόμενο λήψης μέτρων από τη Mercedes, αλλά και γενικότερα το σύνολο των κατασκευαστών, όπως στην περίπτωση της Ρωσίας. Εκεί με το που έγινε η εισβολή στην Ουκρανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες άρχισαν να εγκαταλείπουν την εγχώρια αγορά ομαδόν. Πόσο πιθανό είναι να κάνουν το ίδιο με την Κίνα; Την απάντηση δίνει ο διευθύνων σύμβουλος του «Αστεριού».
«Οι μεγάλοι παίκτες της παγκόσμιας οικονομίας, η Ευρώπη, οι Η.Π.Α. και η Κίνα δηλαδή, είναι τόσο στενά αλληλένδετοι ώστε η απεμπλοκή από κάποιον -στην προκειμένη, την Κίνα– δεν έχει καμία λογική» απάντησε, ερωτηθείς για τυχόν κυρώσεις σε ενδεχόμενη επίθεση στην Ταϊβάν. «Το θέμα είναι να εξασφαλίσουμε επικερδείς συνθήκες γενικά, σε ζητήματα ανάπτυξης και προστασίας περιβάλλοντος, όχι να ανταγωνιζόμαστε μεταξύ μας. Δεν είμαστε αφελείς, εννοείται βλέπουμε τις πολιτικές διαφορές και την ένταση (σ.σ. μεταξύ Κίνας και Ταϊβάν). Θα πρέπει να γίνουμε πιο ανεξάρτητοι από κάποιες χώρες, για παράδειγμα στις μπαταρίες λιθίου. Αλλά αυτή τη στιγμή, η απεμπλοκή από την Κίνα ούτε ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, ούτε βιώσιμη, ούτε επιθυμητή είναι».
Ο Kallenius πρόσθεσε ότι «θα ήταν αδιανόητο για όλες τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες» η αποχώρηση από την κινεζική αγορά, καθώς μόνο για τη Mercedes η Κίνα αντιπροσωπεύει το 37% των παγκοσμίων πωλήσεων, αλλά και το 18% του τζίρου της. Πέρα από τις πωλήσεις αυτές καθαυτές, που τοποθετούν την Κίνα στην κορυφή του παγκοσμίου αυτοκινητικού στερεώματος, οι κατασκευαστές εξαρτώνται από εκεί και σε ζητήματα εξαρτημάτων (πέραν του λιθίου), όπως τα ηλεκτρονικά και τα μικροτσίπ. Καμία σχέση με το μέγεθος της ρωσικής αγοράς, από όπου η αποχώρηση των αυτοκινητοβιομηχανιών κόστισε ελάχιστα.