Έχουμε δει κόσμο να πιάνεται «στα πράσα» από τα ραντάρ της τροχαίας, αλλά και κάποιους άτυχους να κατηγορούνται εσφαλμένα μετά από δυσλειτουργία του μηχανήματος. Το περιστατικό που έλαβε χώρα στο Βέλγιο τοποθετείται κάπου ανάμεσα, ακριβώς στη «γκρίζα ζώνη» που θέλουν οι παραβάτες για να τη βγάζουν «καθαρή».
Όπως αναφέρουν τοπικά μέσα, πέρσι καταγράφηκε από ραντάρ της αστυνομίας η ταχύτητα-ρεκόρ των 413 χλμ./ώρα. Αφού οι αρχές έκαναν όλους τους απαραίτητους ελέγχους, προκειμένου να διασφαλίσουν πως δεν είχε «τσαφάρει» η συσκευή και δεν μετέτρεψε κάποιο Ford Focus σε αεροπλάνο, εντόπισαν τον ένοχο στη μορφή μιας Bugatti Chiron. Διαδικασία που διήρκεσε έναν ολόκληρο χρόνο, αφού πρώτα έγιναν οι απαραίτητες διορθώσεις και προσαρμογές στο ραντάρ, το οποίο -ειρήσθω εν παρόδω- δεν είναι σχεδιασμένο να καταγράφει τόσο υψηλές ταχύτητες.
Η πραγματική ταχύτητα του παραβάτη, λοιπόν, τοποθετείται στα 388 χλμ./ώρα. Αρκετά κάτω από τα 413 χλμ./ώρα της προκαταρκτικής, τρόπον τινά, ένδειξης, ασύλληπτα υψηλότερα από το ανώτατο όριο των 120 χλμ./ώρα στο Βέλγιο. Ο εντοπισμός του δράστη άργησε τόσο πολύ και λόγω της δυσκολίας στην αναγνώριση του οχήματος, αλλά κυρίως της πινακίδας κυκλοφορίας, από τη λήψη της κάμερας. Μπορούμε να φανταστούμε πόσο φλουταρισμένο θα ήταν το καρέ στα σχεδόν 400 χλμ./ώρα, οπότε έχει λογική η αργοπορία των Βέλγων. Βάσει νομικής όμως, λογική έχει και το γεγονός ότι θα τη γλιτώσει όποιος το έκανε.
Και μόνο η διόρθωση στην αρχική ένδειξη του ραντάρ, αρκεί για να καταστήσει το τεκμήριο έωλο στο δικαστήριο. Αυτό, μαζί με το ότι η συσκευή ουσιαστικά λειτούργησε εκτός προδιαγραφών, ουσιαστικά καθιστούν άκυρα τα πειστήρια. Εκτός των άλλων, οι αστυνομικοί αναγνώρισαν τον ιδιοκτήτη, όχι τον οδηγό της Chiron. Οπότε και όλα καλά να πήγαιναν με το ύψος της ταχύτητας, πάλι δεν θα μπορούσαν να επιβάλλουν ποινή οι δικαστές. Θεωρητικά, η ανώτερη τιμωρία θα ήταν πρόστιμο 5.000 ευρώ, αφαίρεση διπλώματος για 5 χρόνια και αρκετές ώρες κοινωνικής εργασίας.