H κατάσταση στα ηλεκτρικά hypercars θυμίζει λίγο τον «πόλεμο» ιπποδυνάμεων μεταξύ των Γερμανών κατασκευαστών, που είχε ξεσπάσει στα μέσα της δεκαετίας του 2000. Τότε όλοι οι κατασκευαστές, ο ένας μετά τον άλλον, παρουσίαζαν διαδοχικά πανίσχυρα μοντέλα, με μόνο σκοπό την επικράτηση έναντι του αντιπάλου. Κάτι τέτοιο, αλλά σε πολύ υψηλότερη κλίμακα, συμβαίνει σήμερα μεταξύ των Rimac, Pininfarina και των λοιπών hyper-εταιριών στα EVs. Ιπποδυνάμεις 1.900 και 2.000 ίππων κοντεύουν να γίνουν καθημερινότητα, ωστόσο η McLaren βλέπει το δάσος αντί του δέντρου.
Ο λόγος που τα ηλεκτρο-hypercars είναι τόσο δυνατά, δεν έχει να κάνει τόσο με τον εγωισμό, το πρεστίζ ή τη ματαιοδοξία των ανθρώπων που τα κατασκευάζουν. Κατά μια έννοια, ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να έχει τόση δύναμη, αν θέλει να ανήκουν στην αφρόκρεμα της κατηγορίας οι επιδόσεις του. Να δούμε λίγο το σημείο αναφοράς. Το Rimac Nevera αποδίδει 1.940 άλογα και 2.360 Nm μέσω των 4 ηλεκτροκινητήρων του, αλλά καλείται να «διακτινίσει» και 2.150 κιλά. Εκεί εστιάζουν οι Βρετανοί, σε δηλώσεις που έκαναν σε εγχώρια Μέσα, κι ας μην έχουν παρουσιάσει ακόμα ανάλογο μοντέλο.
Ο CEO της McLaren μίλησε για τον ανταγωνιστή του Porsche Mission X, τον οποίο αυτό τον καιρό εξελίσσει η φίρμα από το Γουόκινγκ. Ο Michael Leiters ξεκαθάρισε τον προσανατολισμό του πρώτο EV hypercar των Άγγλων, αποσαφηνίζοντας πως δεν πρόκειται να είναι ίδιας φιλοσοφίας με ό,τι γνωρίζουμε στην κατηγορία: «Δεν θέλουμε να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο, που θα ζυγίζει 2 τόνους και θα έχει 2.000 άλογα. Ο καθένας μπορεί να το κάνει αυτό. Για εμάς δεν είναι μέρος του DNA μας». Στόχος της McLaren, κατά δήλωση του Leiters, είναι η δημιουργία ενός EV hypercar με βάρος όσο πιο κοντά σε εκείνο της 750S. Η τελευταία προσθήκη στη γκάμα των 8άκις πρωταθλητών Formula 1 (Κατασκευαστών, 12 στους Οδηγούς) ζυγίζει 1.277 κιλά χωρίς υγρά, οπότε το σκεπτικό του Leiters θέλει ένα ηλεκτρικό hypercar να πατάει στη ζυγαριά με 1.300-1.400 κιλά, μάξιμουμ 1,5 τόνο. Πολύ αισιόδοξη οπτική, καθώς η plug-in υβριδική Ferrari SF90 XX Stradale ζυγίζει 1.560 κιλά. Για τη Senna GTR της κεντρικής φώτο, ούτε λόγος (1.198 κιλά).
Mέχρι να δούμε κάτι τέτοιο από τη McLaren, πάντως, έχουμε καιρό. Ο Leiters διευκρινίζει πως το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας θα αργήσει ακόμα, με το ντεμπούτο να τοποθετείται προς το τέλος της δεκαετίας.