Έχουμε δει πολλά ανορθόδοξα αυτοκίνητα να «σκάβουν» εκτός δρόμου, αλλά όλα με εκτεταμένες μετατροπές. Νέες αναρτήσεις, κιτ ανύψωσης, τεράστια χωμάτινα ελαστικά, επεμβάσεις σε αντιστρεπτικές και πλαίσιο. Το εικονιζόμενο Mazda MX-5 δεν διαθέτει τίποτα από αυτά!
Για να ακριβολογούμε, σχεδόν τίποτα. Η πασιφανής διαφορά σε σχέση με ένα κανονικό Miata επικεντρώνεται στους τροχούς, οι οποίοι πλέον αποτελούνται από ζάντες της Sparco και ελαστικά παντός εδάφους της Falken. Προκειμένου να χωρέσουν, απομακρύνθηκαν οι πλαϊνές ποδιές και τα προστατευτικά των θόλων. Κατά τα άλλα, το MX-5 που βλέπουμε να καβαλάει βράχους και να κατακτά την εξοχή είναι απολύτως εργοστασιακό! Η ανάρτηση παραμένει απολύτως εργοστασιακή, ενώ δεν έχουν προστεθεί ούτε καν προστατευτικές ποδιές στο πάτωμα.
Ο Joel Gat, ιδιοκτήτης αυτού του ξεχωριστού Mazda, το μετέτρεψε σε off roader για πρακτικούς λόγους: «Πηγαίνω πολύ συχνά σε events στα βουνά και μου αρέσει πολύ να κάνω τη διαδρομή με το MX-5. Αλλά τι νόημα έχει να κάνω το 90% του δρόμου με αυτό και να μην μπορώ να το βγάλω στο εναπομείναν 10%, που είναι και το πιο ενδιαφέρον, στο βουνό;» Πώς του φαίνονται οι περιπέτειες στα κατσάβραχα με ένα σπορ roadster; «Θέλει αρκετή προσοχή. Ειδικά όταν πρόκειται για υδάτινα περάσματα, πρέπει να είμαι απόλυτα σίγουρος για το βάθος όλου του κομματιού, ώστε να μην υπάρξουν δράματα. Επίσης, η πίσω κίνηση είναι πειρασμός. Πρέπει να συγκρατείσαι, καθώς αν πατήσεις πολύ το γκάζι για διασκέδαση, μπορεί να μη δεις μια πέτρα μετά ή να γλιστρήσει παραπάνω η ουρά και να χτυπήσεις κάπου σοβαρά.»
Για το εγγύς μέλλον πάντως, μια τετράδα νέων αμορτισέρ και ελατηρίων είναι στα πλάνα του Gat, ώστε να μην τρέμει η ψυχή του σε κάθε «γκαπ».