Το AI, ή αλλιώς η τεχνητή νοημοσύνη, φέρνει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο κόσμος — ή τουλάχιστον στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν εταιρείες όλων των σχημάτων και μεγεθών. Από τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την πρόβλεψη στρατηγικών pit stop στους αγώνες έως τους εικονικούς βοηθούς στο αυτοκίνητο , βλέπουμε αυτά τα διάσημα δύο γράμματα να εμφανίζονται όλο και περισσότερο κάθε μέρα. Τι γίνεται όμως με τη σχεδίαση ενός ιταλικού σπορ αυτοκινήτου, σαν τη Maserati; Δίνει λύσεις ή μήπως κάνει το αντίθετο;
Ο επικεφαλής desing της ιταλικής εταιρίας παραχώρησε συνέντευξη στο The Drive, στα πλαίσια της παρουσίασης της νέας GranCabrio Folgore. Η κουβέντα δεν γινόταν να μην πάει στη σχεδίαση και το πώς επηρεάζεται από την τεχνολογία, στην αιχμή της οποίας βρίσκεται η τεχνητή νοημοσύνη. Ποια είναι, λοιπόν, η άποψη της «Τρίαινας» για τη χρήση μιας τέτοιας αμφιλεγόμενης τεχνολογίας σε μια εξαιρετικά δημιουργική διαδικασία, όπως η σχεδίαση αυτοκινήτων; «Με την τεχνητή νοημοσύνη, μπορώ κυριολεκτικά να σχεδιάσω 50 αυτοκίνητο όσο πίνω το καφεδάκι μαζί σας», είπε ο Busse . «Το κλειδί είναι να καταλάβουμε πού θέλουμε να πάμε με αυτό. Ποια μπορεί να είναι η κληρονομιά που μπορεί να αφήσει πίσω του;»
Οι ενστάσεις του Busse αφορούν την έμπνευση για κάτι καινούργιο, τις ιδέες δηλαδή που μπορεί να έχει ένα σύστημα AI. «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν βλέπει το μέλλον, είναι απλώς ένας καθρέφτης όλων όσων μπορεί να βρει στο ίντερνετ. Σίγουρα έχει όρια στο τι γραμμές μπορεί να δώσει σε ένα αυτοκίνητο. Mπορεί να αναλύσει μια σειρά από ήδη υπάρχοντα σχέδια, κάνοντας ορισμένες αλλαγές που μπορεί να καταλήξουν σε κάτι αρεστό. Αλλά είναι απλώς ένα εργαλείο, όπως τόσα και τόσα που χρησιμοποιούμε στη σχεδίαση ενός μοντέλου».