Δικαίωμα στο λάθος έχουν όλοι. Ακόμα και άνθρωποι που κάθε Σαββατοκύριακο περνούν την ώρα τους στις πίστες. Αλλά το να βάλεις ντίζελ σε supercar και, δη, McLaren F1 GTR; Ε, αυτό είναι από τα Άγραφα!
Ο François Perrodo είναι ερασιτέχνης οδηγός αγώνων, petrolhead και γνήσιος φίλος των track days (και ιδιοκτήτης πετρελαϊκής, πάνω από όλα). Δεν υπάρχει βδομάδα που να μην τον βρει σε κάποια πίστα της Αγγλίας, συνήθως πίσω από το τιμόνι ιδιαίτερων αυτοκινήτων γιατί έχει και γνωριμίες, ελέω χρόνιας ενασχόλησης με το «άθλημα». Η τελευταία του περιπέτεια ήταν, κατά δήλωση του ιδίου, μια από τις πιο αξέχαστες της ζωής του, καθώς είχε την ευτυχία και το προνόμιο να βρεθεί στο κόκπιτ μιας McLaren F1! Όχι όποιας κι όποιας, βέβαια, αλλά μιας GTR. Και μάλιστα, μιας πρωταθλήτριας!
Η F1 GTR που βλέπουμε συμμετείχε στο πρωτάθλημα GT500 (προπομπός της διοργάνωσης Super GT), το 1996, και κυριάρχησε στο Ιαπωνικό Πρωτάθλημα Τουρισμού. Αυτή και η έτερη Αγγλίδα της Lark-McLaren πήραν όλες τις pole position της χρονιάς, με τη συγκεκριμένη να καταφέρνει τελικά να υπερισχύει και να κατακτά τον τίτλο, έχοντας τους John Nielsen και David Brabham στα πηδάλια. Με λίγα λόγια, είναι ένα αυτοκίνητο που απαιτεί σεβασμό. Και, προπάντων, το σωστό καύσιμο.
Στο δεύτερο σκέλος τα έκανε μαντάρα ο Perrodo, καθώς κατάφερε να βάλει πετρέλαιο σε βενζινοκίνητο αγωνιστικό υπεραυτοκίνητο! Ο Γάλλος σταμάτησε για ανεφοδιασμό και λίγο μετά το πέρας αυτού, ο V12 των 6.064 κ.εκ. άρχισε να ρετάρει. Η επίσκεψη στο συνεργείο του Paul Lazante (της γνωστής αγωνιστικής ομάδας) αποκάλυψε το μέγεθος της γκάφας του, με την παρουσία ντίζελ στο ρεζερβουάρ και το κύκλωμα της F1 GTR! Όπως αναφέρει ο ίδιος: «δεν έβλεπα μπροστά μου από τον ενθουσιασμό και έπιασα την πρώτη αντλία που βρήκα μπροστά μου. Η οποία, συμπτωματικά, είχε το ίδιο χρώμα με εκείνη για την αμόλυβδη». Τα υπόλοιπα πήραν τη σειρά τους, μόλις η αντλία κούμπωσε και πάτησε τη σκανδάλη.
Ο Γάλλος στάθηκε και κομμάτι άτυχος, καθώς αν επρόκειτο για καινούργιο αυτοκίνητο η αντλία δεν θα έμπαινε λόγω διαφορετικού στομίου, που φροντίζει για την αποφυγή ακριβώς τέτοιων καταστάσεων. Από τη στιγμή που μιλάμε για κατασκευή 1996, όμως, και μάλιστα αγωνιστικής (άρα με μεγαλύτερο στόμιο), η κατάληξη ήταν προδιαγεγραμμένη την ώρα που το χέρι του έπιασε τη λάθος αντλία. Ευτυχώς, η αξίας πολλών εκατομμυρίων McLaren δεν υπέστη ζημιές.