Το 2019 εκτιμάται ότι κατασκευάστηκαν περίπου 92 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως. Βέβαια, δεν βρήκαν όλα αμέσως αγοραστή. Έχουμε δει αρκετές περιπτώσεις «φαντασμάτων», όπου αυτοκίνητα 5ετίας και 6ετίας ταξινομούνται ως καινούργια. Η λευκή Lotus Evora S που βλέπουμε, είναι το πλέον χαρακτηριστικό δείγμα.
Βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του Hethel, το 2013. Κατόπιν πέρασε τον Ατλαντικό για χάρη του Νέου Λονδίνου, στις Η.Π.Α., και πήρε θέση στη βιτρίνα της τοπικής αντιπροσωπείας Secor Lotus, περιμένοντας καρτερικά μια παραγγελία. Με δεδομένη την τιμή των 90.000 δολαρίων (φορτωμένη με πολλά έξτρα), ήταν σίγουρο πως θα αργούσε κάποιος να δώσει προκαταβολή, ιδιαίτερα με τόσο ανταγωνισμό στην κατηγορία και σε πολύ καλύτερες τιμές. Το ’14 πέρασε, ήρθε το ’15, έδωσε τη θέση του στο 2016 και η πάροδος των ετών συνεχιζόταν. Πελάτης, όμως, πουθενά. Τελικά, πριν λίγες μέρες και 7 ολόκληρα χρόνια αργότερα, η «ξεχασμένη» Evora βρήκε σπιτικό!
Το βρετανικό sportscar πωλήθηκε τελικά για περίπου 70.000 δολάρια (στο site της αντιπροσωπείας λέει «ρωτήστε τιμή», αλλά το αυτοκίνητο έχει πουληθεί), τιμή στην οποία διατέθηκαν αρκετές Evora S στις Η.Π.Α. το 2014, αλλά με φτωχότερο εξοπλισμό. Το αυτοκίνητο έχει μεν μόλις 34 χλμ. στο οδόμετρο, αλλά εγείρονται κάποιες ενστάσεις σχετικά με το πόσο καινούργιο είναι στην κυριολεξία. Τα ελαστικά είναι πρώτης τοποθέτησης, που σημαίνει ότι κουβαλούν 7 χρόνια απραξίας. Το ίδιο και όλες οι τσιμούχες/σωληνώσεις, ενώ εξυπακούεται πως πλέον δεν υφίσταται εγγύηση. Η αγορά της, ωστόσο, δεν αποκλείεται να ισοδυναμεί με επένδυση, καθώς τόσο η Evora όσο κι οι Elise/Exige είναι προγραμματισμένο να αντικατασταθούν από ένα μοντέλο, καθιστώντας τες αυτομάτως ως collector’s items.
Η Evora S έχει στο κέντρο τον 3.5 V6 της Toyota, που με την προσθήκη κομπρέσορα αποδίδει 350 ίππους στις 7.000 σ.α.λ. και 400 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Ένα 6άρι μηχανικό κιβώτιο μεταφέρει την ισχύ στους πίσω τροχούς, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,6 δλ. και τελική 288 χλμ./ώρα.