Η Lotus ετοιμάζεται να αποχαιρετήσει τους βενζινοκινητήρες, διαβλέποντας σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον. Κύριος εκφραστής αυτής της ιστορικής μεταστροφής, ένα από τα ισχυρότερα αυτοκίνητα παραγωγής όλων των εποχών. Το οποίο, σύμφωνα με τους Άγγλους, θα μας πάρει τα μυαλά.
Η Evija τελεί υπό πυρετώδη διαδικασία δοκιμών, με τον CEO της Lotus να καταθέτει την άποψή του μετά την οδήγηση ενός πρωτοτύπου: «Απέχουμε κάποιους μήνες από το τελικό προϊόν, όμως ήδη υπάρχει αυτό το μοναδικό στοιχείο των Lotus. Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα πανίσχυρο hypercar. Αλλά παραμένει Lotus. Είμαι τρελά ενθουσιασμένος και περήφανος για ό,τι έχει καταφέρει η ομάδα. Κι όταν λέω περήφανος, εννοώ ότι θα σας πάρει τα μυαλά», δήλωσε γεμάτος ευτυχία ο Matt Windle. Συμπλήρωσε, δε, πως «είμαστε στο 80%. Από πλευράς αμαξώματος, μπαταριών, ηλεκτροκινητήρων και ισχύος, είμαστε έτοιμοι. Το εναπομείναν 20% αφορά το fine tuning, το δέσιμο όλων αυτών με αρμονία, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να τιμά την παράδοση της Lotus».
Να θυμίσουμε πως η Evija αποδίδει 2.000 ίππους και 1.700 Nm ροπής, από 4 ηλεκτροκινητήρες – έναν ανά τροχό. Παρά το βάρος της ηλεκτροκίνησης, η ζυγαριά σταματάει στα μόλις 1.680 κιλά και είναι από τους κύριους λόγους που η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα υπολογίζεται σε λιγότερο από 3 δλ. και η τελική πάνω από τα 320 χλμ./ώρα. Αυτά τα νούμερα, ωστόσο, είναι εφικτά μόνο με το ανώτερο εκ των 5 προγραμμάτων λειτουργίας, το Track. Στα Range και City η ισχύς περιορίζεται στους 1.000 ίππους, στο Tour ανεβαίνει στους 1.400, ενώ στο Sport ο οδηγός έχει διαθέσιμα 1.700 άλογα.