Το Samara συμπληρώνει την «Αγία Τριάδα» των Lada, μαζί με τα Niva και 2105. Το συγκεκριμένο, κατά κάποιο τρόπο, αποτελεί ένα από τα τελευταία αυτοκίνητα της Ένωσης Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών.
Η Σοβιετική Ένωση, όπως τη γνωρίζουμε άπαντες, διαλύθηκε το Δεκέμβρη του 1991. Το λευκό και άψογο Samara που βλέπουμε, ταξινομήθηκε ένα μήνα πριν. Οπότε, χρονολογικά και περιγραφικά, αποτελεί ένα από τα τελευταία τετράτροχα τέκνα των «Κόκκινων»! Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη περιγραφή η κατάσταση στην οποία διατηρείται. Πρακτικά, μιλάμε για μουσειακό έκθεμα. Αμάξωμα, εσωτερικό και μηχανικά μέρη είναι σαν καινούργια, με τα περισσότερα εξαρτήματα (ελαστικών συμπεριλαμβανομένων) να μην έχουν καν αλλαχτεί – απόρροια των μόλις 13.613 χλμ. που αναγράφει το κοντέρ!
Κάτω από το καπό συναντάμε το βασικό κινητήρα του μοντέλου, ήτοι τον 1.100άρη των 53 ίππων και 80 Nm. Ο συνδυασμός του με 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο απλά επιδείνωνε την κατάσταση στις επιδόσεις, κάνοντας το 0-100 χλμ./ώρα να θυμίζει ανάγνωση ημερολογίου καθότι διαρκούσε 20 ολόκληρα δευτερόλεπτα. Όταν τελικά κατάφερνε να μαζέψει φόρα το βασικό Samara και είχε υπομονετικό οδηγό στο τιμόνι, μπορούσε να φτάσει μέχρι τα 140 χλμ./ώρα. Υπήρχε ή υπάρχει ακόμα άνθρωπος, όμως, που θα αγόρασε ένα τέτοιο αυτοκίνητο για να πηγαίνει τέρμα γκάζι;
Αν, λοιπόν, είστε της υπομονής ή απλά φαν του Samara, μπορείτε να αποκτήσετε ένα από τα πιο καλοδιατηρημένα της Ευρώπης έναντι 2.600 ευρώ.