Το Lada Niva Legend, μετά την αλλαγή ονόματος και τις τελευταίες βελτιώσεις που δέχτηκε, τώρα μπορεί να αποκτήσει πολύ πιο δυνατό και σύγχρονο κινητήρα. Η θυγατρική της AvtoVAZ, η εταιρία Super-Auto (κατασκεύαζε το Lada Priora) από το Τολιάτι θα αναλάβει την παραγωγή, η οποία αρχικά θα είναι μικρή, αφού θα περιοριστεί στα 300 οχήματα ετησίως.
Πρόκειται για το μηχανικό σύνολο των 1.8 λτ. που προέρχεται από το Lada Vesta. Ο εν λόγω κινητήρας αποδίδει 122 ίππους στις 5.900 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 3.700 σ.α.λ. και είναι κατά πολύ ισχυρότερος από τον παλαίμαχο 1.700άρη των 83 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 129 Nm ροπής στις 4.000. Εύλογα θα προσφέρει και πολύ καλύτερες επιδόσεις, καθώς από τα 17 δλ. που χρειάζεται για τα 0-100 χλμ./ώρα, ο χρόνος θα μειωθεί στα περίπου 12 με 13 δλ. Επίσης, αναφέρεται ότι ήδη από τις 1.000 σ.α.λ. ο 1.8 λτ. κινητήρας έχει σχεδόν την ίδια ροπή με τον 1.7 λτ.
Για να γίνει όμως η αλλαγή γίνονται και κάποιες απαραίτητες μετατροπές, καθώς το νέο μοτέρ θα πρέπει να τοποθετηθεί κατά το διαμήκη άξονα και όχι εγκάρσια όπως είναι στο Vesta. Έτσι τοποθετείται νέο σετ συμπλέκτη, σφόνδυλος και δοχείο λαδιού. Επιπλέον, αλλάζεται το ψυγείο και τοποθετείται αυτό το Chevrolet Niva με τους πιο αθόρυβους ανεμιστήρες, το λογισμικό, εγκαθίστανται νέο σύστημα εξάτμισης και ηλεκτρικό σύστημα. Μία ακόμα βασική αλλαγή αφορά τον εφεδρικό τροχός, αφού από το χώρο του κινητήρα μεταφέρεται στην πόρτα του πορτ μπαγκάζ.
Όλες αυτές οι μετατροπές έχουν όμως και το ανάλογο αντίτιμο, καθώς κοστίζουν όσο σχεδόν ένα καινούργιο Lada Niva Legend. To Niva 1.8 λτ. 122 hp θα πωλείται κοντά στα 1,2 εκατομμύρια ρούβλια, όταν το Niva Legend 1.7 ξεκινάει από τα 649.900 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 13.975 και 7.570 ευρώ αντίστοιχα).