Στις αρχές του καλοκαιριού έγινε γνωστό πως η AvtoVAZ αποχωρεί από την ευρωπαϊκή αγορά. Κάτι που σημαίνει πως το ιστορικό Niva θα διατίθεται στο εγγύς μέλλον μόνο μέσω ανεξάρτητων εισαγωγών, σε χώρες όπου η θυγατρική Lada διατηρεί δίκτυο αντιπροσώπων. Οι αντιδράσεις ήταν άμεσες, προερχόμενες ακόμα και από τον πρόεδρο της Lada Γερμανίας. Ο Dieter Trzaska, μαζί με πολλούς αντιπροσώπους της ρωσικής φίρμας, φανς και ιδιοκτήτες αυτοκινήτων της, δημιούργησαν μια αίτηση όπου συγκεντρώνουν online υπογραφές, για την παραμονή της στην Ευρώπη. Αίτηση που απέστειλαν στην AvtoVAZ, τον όμιλο Renault-Nissan-Mitsubishi, ακόμα και την κυβέρνηση της Ρωσίας!
Δείτε ακόμα: 0-100 χλμ./ώρα με το νέο Lada Niva (+video)
Μερικοί συμπατριώτες του Trzaska αποφάσισαν να δώσουν λύση, κατασκευάζοντας τη δική τους γραμμή παραγωγής για το Niva! Σύμφωνα με το ρωσικό περιοδικό Avtobroker, o Yuri Postnikov και μερικοί ακόμα Ρώσοι έχουν βρει εγκαταστάσεις στο Μαγδεμβούργο της Γερμανίας και έχουν εξασφαλίσει τις απαραίτητες άδειες, για την κατασκευή εργοστασίου Niva. O Postnikov είναι επικεφαλής του project Partisan Motors, ενώ έχει μαζί του τον Vladimir Jarcev και τον Alexander Romanov. Ποιοι είναι αυτοί; Ο πρώτος ήταν επικεφαλής εξέλιξης του Lada 110 και τώρα διατηρεί δικό του γραφείο σχεδιασμού. Ο Jarcev ήταν ο σχεδιαστής του 1.900άρη ντίζελ, που τοποθετείτο στο Niva από το 1999 μέχρι το 2007. Κοινώς, γνώστες των ρωσικών αυτοκινήτων.
Διαβάστε επίσης: Το ξεχωριστό Lada Niva του Ραλφ Σουμάχερ!
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, το μίνι εργοστάσιο θα κατασκευάζει το παραδοσιακό Niva (τρίθυρο δηλαδή) και θα προετοιμάζει αυτοκίνητα για συμμετοχή σε off road εκδηλώσεις ή αγώνες.
Δείτε ακόμα: Αυτό είναι το νέο Lada Niva!