Στην 4η γενιά του VW Golf δυο εκδόσεις ξεχώριζαν: τα GTI και R32. Το πρώτο με ισχύ 150 και αργότερα 180 ίππων από τον αλησμόνητο 1.8 20VT, το δεύτερο με 240 ίππους από τον 3.2 V6 και σύστημα τετρακίνησης. Υπήρχε όμως και μια έκδοση «μεσάζοντας». Επίσης τετρακίνητη και V6, αλλά πιο κοντά σε απόδοση και προσανατολισμό με το GTI.
Το 2.8 V6 4Motion αποτελεί χαμένο «διαμάντι». Εμφανισιακά το νομίζεις για πλούσια εξοπλισμένο 1.600άρι. Το σχέδιο των 16άρηδων τροχών και τα σήματα είναι τα μοναδικά στοιχεία που φανερώνουν το ιδιαίτερο ποιόν του. Στο εσωτερικό συναντάμε δερμάτινα καθίσματα, ξύλινες επενδύσεις, τριάκτινο τιμόνι και σύστημα πλοήγησης. Πρέπει να κοιτάξεις τον λεβιέ του 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου, για να αντιληφθείς πως στα ενδότερα του συγκεκριμένου Golf υπάρχει «θησαυρός».
Ο V6 των 2.792 κ.εκ. αποδίδει 204 ίππους στις 6.200 σ.α.λ. και 270 Nm στις 3.200 σ.α.λ., συνεργαζόμενος με σύστημα τετρακίνησης. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε μόλις 7,1 δλ. και η τελική φτάνει τα 235 χλμ./ώρα, καθιστώντας το 2.8 V6 ταχύτερο ακόμα και από το GTI των 180 ίππων. Και χάρις στο 4Motion, η ταχύτητα είναι αξιοποιήσιμη και πέραν στεγνού οδοστρώματος. Από πλευράς επιδόσεων και χαρακτηριστικών κοινώς, το εν λόγω Golf ήταν ο υπαρχηγός της γκάμας. Αλλά το αγόρασαν λίγοι, ενώ ακόμα λιγότεροι το ψάχνουν στις αγγελίες.
Μια από τις ελάχιστες εντοπίστηκε στην Τσεχία, με τη μορφή αυτού του άψογου κυπαρισσί αυτοκινήτου. Είναι μοντέλο του 2000 και με 78.308 χλμ. στο κοντέρ, έχοντας τιμή πώλησης τις 339.000 κορώνες. Ή 12.939 ευρώ.