Τα τετρακίνητα και υπερτροφοδοτούμενα VW Golf είναι αποτέλεσμα των τελευταίων ετών, από την παρουσίαση του πρώτου R στο MK7. Ο συνδυασμός της επιτυχίας, ωστόσο, είχε πρωτοεμφανιστεί στο γερμανικό χάτσμπακ πολύ νωρίτερα.
Το 1989, η VW Motorsport αποφάσισε να δημιουργήσει ένα Golf-«εκτελεστή». Οι μηχανικοί του αγωνιστικού τμήματος της «ΦαουΒε» πήραν τα G60 και Syncro, έβαλαν όλη τους τη μαεστρία και κατασκεύασαν το Golf Limited. Ένα Golf G60, δηλαδή, με σύστημα τετρακίνησης και υψηλότερη απόδοση σε σχέση με το κανονικό G60. Εξωτερικά, το μόνο που διαχώριζε το Limited από το Rallye G60 ήταν η γαλάζια λωρίδα στη μάσκα (χρώμα-σήμα κατατεθέν της VW Motorsport), οι 15άρες BBS RM012, τα φιμέ πίσω φωτιστικά σώματα και οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες αμερικανικών προδιαγραφών.
Κάτω από το σχεδόν αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα, όμως, το Limited ουδεμία σχέση με τα υπόλοιπα Golf διατηρούσε. Για την ακρίβεια, ελάχιστη σχέση με όλα τα hot hatch της εποχής. Ο 1.800άρης κομπρεσοράτος κινητήρας απέκτησε 16βάλβιδη κεφαλή και μεγαλύτερη πίεση στον μηχανικό υπερσυμπιεστή, μαζί με κοντύτερο γρανάζωμα στο 5άρι κιβώτιο. Η απόδοση εκτινάχθηκε στους 210 ίππους και τα 252 Nm (από 160 άλογα και 225 Nm του απλού G60) ροπής, δημιουργώντας το ισχυρότερο -μέχρι τότε- VW παραγωγής όλων των εποχών! Ο συνδυασμός όλων των ανωτέρω με την τετρακίνηση, δε, δημιούργησε και το ταχύτερο VW παραγωγής όλων των εποχών, με τα στάνταρ του 1989!
Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε μόλις 6,4 δλ., ξεπερνώντας και αρκετά υπεραυτοκίνητα της εποχής. Η τελική των 220 χλμ./ώρα επίσης δεν είχε σχέση με τα hot hatches των τελών 80’s, με το Golf R Limited ουσιαστικά να αποτελεί τον προπομπό των σημερινών mega hatches. Μόλις 71 αντίτυπα κυκλοφόρησαν, καθιστώντας το και ως το σπανιότερο Golf όλων των εποχών. Σπανίως εμφανίζεται κάποιο σε αγγελίες ή δημοπρασία – όποτε το κάνει, όμως, ζητάει ένα σκασμό λεφτά. Το συγκεκριμένο, για παράδειγμα, είναι το υπ’ αριθμόν 16 από τα 71 και με 108.921 χλμ. στο κοντέρ. Πόσο κοστολογείται; Στις 79.995 λίρες (93.043 ευρώ)!