Ήταν Μάρτιος του 2020 όταν η Koenigsegg αποκάλυπτε το Jesko Absolut, με την υπόσχεση της επίτευξης 300 μιλίων/ώρα (482 χλμ./ώρα). Στην πραγματικότητα, η σουηδική μάρκα υποσχέθηκε ότι κανένα άλλο μελλοντικό μοντέλο δεν θα μπορέσει να το ξεπεράσει, ακολουθώντας το παράδειγμα της Bugatti που σταμάτησε να κυνηγά ρεκόρ ταχύτητας μετά τη Chiron Super Sport 300+. Μια διαδικασία που ο ίδιος, ο Christian von Koenigsegg αναφέρει ως εξαιρετικά επικίνδυνη και τρομακτική.
Ο Σουηδός παραχώρησε συνέντευξη στο βρετανικό Top Gear, σχετικά με το αν και πότε θα επιχείρηση την κατάρριψη ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητο παραγωγής το Jesko Absolut – επίδοση που κρατάει ακόμα η εταιρία του, με το Agera RS, καθώς τα 492+ χλμ./ώρα της Chiron SS 300+ επιτεύχθηκαν μόνο προς τη μία κατεύθυνση. H κορυφαία έκδοση του Agera είχε πετύχει, το 2017 στη Νεβάδα, 445,8 χλμ./ώρα μέσης ταχύτητας (αποτέλεσμα που προέκυψε από τα περάσματα ανά κατεύθυνση) και 457 χλμ./ώρα μέγιστης, επιδόσεις που αμφότερες τοποθετούνται στην κορωνίδα της Ιστορίας για αυτοκίνητο παραγωγής. Μπορεί το Absolut να τα ξεπεράσει;
«Βάσει προσομοιώσεων και έως τώρα δοκιμών, θα ήταν πολύ κρίμα να μην δείξει τι μπορεί να κάνει», είπε με νόημα ο von Koenigsegg. Ταυτόχρονα, όμως, συμπλήρωσε: «Την ίδια ώρα, ωστόσο, μιλάμε για πραγματικά τρομακτικές καταστάσεις. To ρεκόρ που κάναμε με το Agera RS, έγινε σε δημόσιο δρόμο (σ.σ. κλειστό εννοείται). Εξαιρετικά επικίνδυνο εγχείρημα. Θα προτιμούσα έναν απόλυτα ελεγχόμενο χώρο, με μεγάλο πλάτος και ειδικά διαμορφωμένο για τέτοιες δοκιμές, σαν την πίστα Ehra-Lessien. Μόνο και μόνο για λόγους ασφαλείας θα το ήθελα».
Ιδανικά, λοιπόν, το Jesko Absolut θα πάταγε τέρμα το γκάζι για ιστορικές στιγμές στη γερμανική οβάλ πίστα. Μόνο που υπάρχει μια «μικρή» λεπτομέρεια: ανήκει στο VW Group. Εκεί έγραψε τα 490+ χλμ./ώρα η Chiron Super Sport 300+ (έστω, προς μια κατεύθυνση), οπότε είναι λίγο δύσκολο να δώσουν οι Γερμανοί τα εφόδια στους Σουηδούς για να τους ξεπεράσουν, μέσα στο ίδιο τους το σπίτι μάλιστα.
Ο von Koenigsegg δεν άφησε ασχολίαστους ούτε τους επίδοξους σφετεριστές (βλέπε Hennessey Venom F5), που δεν διαθέτουν ούτε αερόσακους προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους: «Άμα είναι να λάβουμε υπόψη τόσο ακραίες κατασκευές, που με το ζόρι παίρνουν -αν παίρνουν- έγκριση τύπου, ας φέρουμε και τα πυραυλοκίνητα που πιάνουν 1.000 χλμ./ώρα στις αλυκές». Μέχρι να βρει μέρος και να αρχίσει τα πάνω-κάτω, πάμε να απολαύσουμε το Absolut στο Goodwood Festival of Speed.