Τα track days δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένα στη χώρα μας, ελλείψει και αυτοκινητοδρομίων, αλλά σιγά σιγά μπαίνουμε στο νόημα. Στο εξωτερικό, όμως, όπου υπάρχουν πίστες και παιδεία όχι μόνο αποτελούν δημοφιλή δραστηριότητα, αλλά είναι και καλύτερη από γυμναστική!
Σύμφωνα με μελέτη που διεξήγαγαν η Abarth και το πανεπιστήμιο Loughborough, η οδήγηση στο όριο λειτουργεί πιο ευεργετικά για την ψυχολογία από ό,τι η προπόνηση στο γυμναστήριο. Η ομάδα, που αποτελείτο από μέλη και των δυο πλευρών, τοποθέτησαν αισθητήρες στους εθελοντές, τους έδωσαν ένα ρολόι μέτρησης παλμών και στο τέλος ερωτηματολόγιο, στο οποίο απαντούσαν σχετικά με το πώς αισθάνονταν έπειτα από κάθε δραστηριότητα. Οι αισθητήρες κατέγραφαν δεδομένα από τις εκφράσεις του προσώπου και το ρολόι το ρυθμό της καρδιάς, ώστε να αποτυπώσουν αν η οδήγηση σε πίστα ή η γυμναστική εξίταραν περισσότερο το σώμα, την ώρα που το ερωτηματολόγιο θα έδινε απαντήσεις σχετικά με τη διάθεση.
Τα αποτελέσματα ανακήρυξαν πανηγυρικά νικητή τα track days, ιδίως συγκριτικά με το αερόβιο. Όπως ανέφεραν σωματικά (μέσω αισθητήρων και ρολογιού) και γραπτά (μέσω ερωτηματολογίου) οι εθελοντές, η οδήγηση στην πίστα (με Abarth, εν προκειμένω) τους έκανε 59% πιο χαρούμενους από ό,τι η προπόνηση στο γυμναστήριο. Συγκεκριμένα και βάσει τύπου άσκησης, το ψάξιμο σημείου φρεναρίσματος και το κυνηγητό στα κερμπ φτιάχνει τη διάθεση 4% παραπάνω από ό,τι η προπόνηση με βάρη, 20% περισσότερο από μεικτή προπόνηση (βάρη-αερόβιο) και 110% παραπάνω από ό,τι μόνο με αερόβιο (αγγαρεία κανονική, όχι αστεία)!
Η πίστα μάλιστα προκαλεί ευφορία ακόμα κι αν δεν βρίσκεσαι στη θέση του οδηγού. Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν κατά 70% πιο ευδιάθετοι έπειτα από μια βόλτα στη θέση του συνοδηγού, με οδηγό αγώνων πίσω από το τιμόνι, συγκριτικά με προπόνηση αποτελούμενη από αερόβιο και αντιστάσεις (TRX κλπ). Ο δρ. Dale Esliger, του πανεπιστημίου Loughborough, δήλωσε σχετικά: «Τα στοιχεία δείχνουν ότι ενώ τόσο η πίστα όσο και το γυμναστήριο είχαν θετικά συναισθηματικά οφέλη, ο ενθουσιασμός της οδήγησης σε πίστα αναμφίβολα καταλαμβάνει την κορυφή στην τόνωση της διάθεσης των συμμετεχόντων».
Ο Greg Taylor, διευθυντής των Fiat και Abarth Μεγάλης Βρετανίας, δεν έκρυψε την ικανοποίησή του: «Τα προϊόντα μας δεν έχουν σχεδιαστεί μόνο για να ενθουσιάζουν τους οδηγούς στο δρόμο, αλλά είναι επίσης τέλεια στα track days. Ανέκαθεν γνωρίζαμε τα επίπεδα χαράς που φέρνουν τα αυτοκίνητά μας σε οδηγό και επιβάτες, αλλά τώρα έχουμε και επιστημονικά στοιχεία να το τεκμηριώνουν, από ένα κορυφαίο στον κόσμο πανεπιστήμιο αθλητικών επιστημών».