H αυτοκινητοβιομηχανία πέρασε πολύ δύσκολες στιγμές κατά την περίοδο του COVID, αλλά και στα χρόνια που ακολούθησαν. Το μηδένισμα του κοντέρ στις πωλήσεις ήρθε να διαδεχτεί η τρομερή έλλειψη στα μικροτσίπ, αλλά και σε πολλά ακόμα εξαρτήματα, προκαλώντας ακόμα σήμερα προβλήματα στην παραγωγή και δημιουργώντας τεράστιες λίστες αναμονής. Όπως δείχνουν τα βιβλία και οι αναλυτές, πάντως, από παραγγελίες μια χαρά πάνε τα πράγματα πλέον.
H S&P Global Mobility δημοσίευσε τις προβλέψεις για το 2023, αλλά και το 2024, καταδεικνύοντας τη θεαματική βελτίωση στην εμπορικότητα των αυτοκινήτων και την αναθέρμανση του ενδιαφέροντος από πλευράς αγοραστικού κοινού. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις φέτος περιμένουμε αύξηση 8,9% σε σχέση με πέρσι, τοποθετώντας τις παγκόσμιες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στις 86 εκατομμύρια μονάδες. Ακόμα καλύτερα υπολογίζεται πως θα είναι η κατάσταση του χρόνου, με 88,3 εκατ. οχήματα και άνοδο 2,8% συγκριτικά με το 2023. Αυξητικές τάσεις που αφορούν όλες τις μεγάλες αγορές της υφηλίου, περιλαμβανομένων της ευρωπαϊκής, της αμερικανικής και της κινεζικής.
Συγκεκριμένα, οι προβλέψεις για το 2024 κάνουν λόγο περί 15,1 εκατ. μονάδες στην Ευρώπη (+2,9% συγκριτικά με το ’23, το οποίο ακόμα δεν έχει κλείσει), 15,9 εκατ. αντίτυπα στις Η.Π.Α. (+2%) και 26,4 εκατ. αυτοκίνητα στην Κίνα (+4,2%). Εντυπωσιακό και το γεγονός πως η κινεζική αγορά αναμένεται να αντιστοιχεί σχεδόν στο συνδυασμό Ευρώπης-Αμερικής, δείγμα του πόσο σημαντική είναι στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης. Και της ηλεκτροκίνησης, ή του εξηλεκτρισμού καλύτερα, καθώς το 2024 οι πωλήσεις plug-in υβριδικών και αμιγώς ηλεκτρικών στην Κίνα προβλέπεται να φτάσουν στο 44% του συνόλου, από 36% που υπολογίζεται για φέτος. Στα αποκλειστικά EVs τώρα, η τάση δείχνει 12% στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς για φέτος και 16,2% για του χρόνου.