Η Citroen είχε μακρόχρονη ιστορία στη μεσαία κατηγορία και πάντοτε διέθετε ξεχωριστά αυτοκίνητα, τα οποία δεν ακολουθούσαν τα κλασικά πρότυπα της εποχής. Ένα από τα δημοφιλέστερα, και στην ελληνική αγορά, υπήρξε το BX. Ο προπομπός της Xantia, που έμεινε στην παραγωγή για 12 χρόνια (1982-1994) και πούλησε πάνω από 2,3 αντίτυπα.
Η επιτυχία του εξασφαλίστηκε σε μεγάλο βαθμό, από την ευρύτατη γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Οι Γάλλοι προσέφεραν ένα BX για κάθε γούστο: από οικονομικά 1.100άρια και 1.400άρια μέχρι γρήγορα GT/GTi 1.9 λίτρων και χιλιομετροφάγα ντίζελ 1.7 & 1.9 λίτρων. Πάνω από όλα, όμως, τοποθετείτο ένα από τα πιο σπάνια και ιδιαίτερα Citroen όλων των εποχών: το BX 4TC. Τo homologation special του αγωνιστικού BX 4TC Evolution, που φιλοδοξούσε να κάνει καριέρα στο Group B. Για τις ανάγκες έγκρισης τύπου χρειαζόταν η κατασκευή έως 200 κομματιών της έκδοσης παραγωγής, όμως τελικά φημολογείται πως συναρμολογήθηκαν μόνο 105 BX 4TC, λόγω της ακύρωσης του Group B. Από αυτά κατάφεραν να βρουν αγοραστή τα 62, εκ των οποίων λέγεται ότι σήμερα διασώζονται λιγότερα από 30.
Ένα εξ αυτών εμφανίστηκε στις αγγελίες μεταχειρισμένων και, όπως ήταν αναμενόμενο, μόνο φθηνό δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. To Citroen των φωτογραφιών είναι μοντέλο του 1987 και το οδόμετρό του αναγράφει τον αρκετά υψηλό -για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου- αριθμό των 52,352 χλμ., έχοντας αλλάξει τέσσερις ιδιοκτήτες μέχρι στιγμής. Για να υπάρξει πέμπτος, θα χρειαστούν χρήματα εφάμιλλα της αγοράς ενός ολοκαίνουργιο Audi R8. Στις 198.500 δολάρια (173.110 ευρώ) κοστολογείται το εν λόγω BX, από τις 199.800 δολάρια ξεκινά στις Η.Π.Α. το κορυφαίο R8 V10 Performance Quattro. Το Citroen δηλαδή είναι πιο ακριβό από το πισωκίνητο R8 Performance, που εκκινεί από τις 148.700 δολάρια!
Την κίνηση του BX 4TC με την αγωνιστική εμφάνιση και γονίδια, αναλαμβάνει ένα 2.2 λτ. υπερτροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο, απόδοσης 200 ίππων στις 5.250 σ.α.λ. και με ροπή 294 Nm στις 2.750 σ.α.λ. Η δύναμη περνάει μέσω ενός 5τάχυτου μηχανικού κιβωτίου σε όλους τους τροχούς και με μπλοκέ διαφορικά και στους δύο άξονες. Η υδροπνευματική ανάρτηση διαθέτει διπλά ψαλίδια εμπρός – πίσω, το τιμόνι με την υδραυλική υποβοήθηση έχει 2,5 στροφές από άκρη σε άκρη και τα φρένα αποτελούνται από 4πίστονες δαγκάνες με αεριζόμενους δίσκους και στους τέσσερις τροχούς. Το μήκους 4,5 μ. αμάξωμα και βάρους 1.280 κιλών διαθέτει εντυπωσιακές επιδόσεις, αφού επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 220 χλμ./ώρα.