Κάθε κοντέρ αυτονομίας θέλει να σπάσει η Scania, επιστρατεύοντας την ηλιακή ενέργεια σε μια πειραματική plug-in υβριδική νταλίκα και απώτερο στόχο τα 10.000 χλμ., χωρίς στάση για ανεφοδιασμό!
Το πρωτοποριακό όχημα εξελίχτηκε σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Ουψάλα και αυτή την περίοδο, πραγματοποιεί δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Εξωτερικά, δεν υπάρχει κάτι που να φανερώνει διαφορές σε σχέση με ένα κλασικό R560. Ο τράκτορας παρουσιάζεται ίδιος κι απαράλλαχτος με αυτούς που οργώνουν τους δρόμους της υφηλίου, δίχως να υπάρχουν αεροδυναμικές μετατροπές. Ούτε κάμερες αντί καθρεπτών, ούτε πτερύγια ή χείλη εκφυγής, ούτε καλύμματα στους τροχούς. Εξ πρώτης όψεως μοιάζει με μια απολύτως φυσιολογική νταλίκα. Μέχρι να μείνει λίγο παραπάνω το μάτι στο τρέιλερ και να αρχίσει, να το περιεργάζεται.
Αν παρατηρήσουμε προσεκτικά, θα διαπιστώσουμε πως το περίβλημα αποτελείται από κάθετα τοποθετημένα πάνελ. Ηλιακά πάνελ, για την ακρίβεια. Οι Σουηδοί έχουν ντύσει ολόκληρη την καρότσα με φωτοβολταϊκά, ικανά να παράγουν μέχρι 8.000 kWh ενέργειας ετησίως – στη σκανδιναβική χώρα. Στην Ελλάδα ή κάποια άλλη ηλιόλουστη περιοχή της Μεσογείου, η αποδοτικότητα εκτοξεύεται. Τα πάνελ εκτείνονται σε όλη τη 18μετρη επιφάνεια της καρότσας, καταλαμβάνοντας συνολικά 100 τετραγωνικά μέτρα. Μια μπαταρία 200 kWh στο τρέιλερ συνεργάζεται με μια ακόμα 100 kWh στον τράκτορα, αντλώντας αμφότερες ενέργεια από τα φωτοβολταϊκά.
Οι δυο μπαταρίες τροφοδοτούν έναν ηλεκτροκινητήρα απροσδιόριστης ισχύος, ο οποίος με τη σειρά του συνδράμει στο έργο του 15.6 λτ. V8 ντίζελ των 560 ίππων και 2.700 Nm. Σύμφωνα με τη Scania, ο συνδυασμός του PHEV συστήματος με την ηλιακή ενέργεια μπορεί να αυξήσει την αυτονομία του οχήματος στις 5.000 χλμ. – κι αυτό στη Σουηδία, που 6 μήνες το χρόνο έχει χειμώνα. Στη χώρα μας ή την Ισπανία, όμως, τα πάνελ θα λούζονται με ήλιο σχεδόν όλο το χρόνο. Κάτι που μπορεί να «διακτινίσει» τα διαστήματα κίνησης μεταξύ ανεφοδιασμών και φορτίσεων, έως τις 10.000 χλμ.!