Τον τελευταίο καιρό η ηλεκτροκίνηση έχει διεισδύσει σε μεγάλο βαθμό στο χώρο του αυτοκινήτου (και όχι μόνο), ενώ όπως όλα δείχνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα διαθέσουν τεράστια ποσά για την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών μοντέλων. Αυτή η πρόοδος, η εξέλιξη και ο έντονος ανταγωνισμός, θα προσφέρει οφέλη στο αγοραστικό κοινό, αφού θα υπάρχουν περισσότερες επιλογές.
Δείτε ακόμα: Πρεμιέρα του πρώτου ηλεκτρικού SUV VW ID.4
Προς το παρόν όμως, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλούνται έχουν ορισμένα βασικά μειονεκτήματα που αποτρέπουν πολλούς αγοραστές στο να τα επιλέξουν. Ένα από αυτά είναι οι αρκετά υψηλότερες τιμές τους έναντι παρόμοιων μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Επίσης, η μικρότερη αυτονομία και ο μεγαλύτερος χρόνος «ανεφοδιασμού» με ρεύμα, ανήκουν στα αρνητικά τους.
Πως όμως θα σας ακουγόταν ότι ένα αμιγώς ηλεκτρικό μικρομεσαίο σεντάν πωλείται στα λεφτά ενός συμβατικού αυτοκινήτου; Για τα δεδομένα της ευρωπαϊκής αγοράς είναι κάτι το ανέφικτο ακόμα και με κρατικές επιδοτήσεις, όχι όμως και για την πρώτη χώρα σε πωλήσεις και παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, την Κίνα. Τρανταχτό παράδειγμα είναι αυτό της VW, όπου στην Κίνα διατίθενται ηλεκτρικά μοντέλα σε πολύ προσιτές τιμές, για το λόγο ότι παράγονται εκεί από τις κοινοπραξίες.
Δείτε ακόμα: H VW λανσάρει 5 εξηλεκτρισμένα Golf
Ένα από αυτά είναι και το εικονιζόμενο μικρομεσαίο σεντάν VW e-Bora που παράγεται και πωλείται στην Κίνα. Εξωτερικά θυμίζει μια πιο απλή έκδοση του Passat, ενώ έχει μήκος 4.663 χλστ., πλάτος 1.815 χλστ., ύψος 1.462 χλστ. και μεταξόνιο 2.688 χλστ. Κάτω από το εμπρός καπό του φιλοξενείται ένας ηλεκτροκινητήρας ισχύος 136 ίππων και 290 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μια μπαταρία 35,8 kWh. Η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 150 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 13,6 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία φτάνει τα 270 χλμ. ή 370 χλμ. με σταθερή ταχύτητα 60 χλμ./ώρα. (NEDC). Σίγουρα πολύ λίγα χιλιόμετρα αυτονομίας για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η φόρτιση γίνεται σε 6 ώρες ή σε μισή ώρα έως το 80% σε ταχυφορτιστή. Αυτό όμως που δεν περνάει απαρατήρητο, ακόμα και για τα δεδομένα της Κίνας είναι η τιμή του, αφού πωλείται από 136.800 γουάν (σημερινή ισοτιμία 17.222 ευρώ). Όσο δηλαδή πωλείται εκεί το T-Cross 1.5 λτ. (χωρίς turbo) με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Από την άλλη πλευρά, το γνωστό και σε εμάς e-Golf (προγενέστερη γενιά) κοστίζει στην Κίνα σχεδόν τα διπλάσια χρήματα, δηλαδή από 240.800 γουάν (30.315 ευρώ). Ένας από τους βασικούς λόγους που υπάρχει αυτό το χάσμα τιμών, είναι ότι το e-Golf δεν κατασκευάζεται στην Κίνα, αλλά εισάγεται από τη Γερμανία.
Δείτε ακόμα: Γιατί το VW Passat του 1988 ήταν ριζοσπαστικό;
Ο ηλεκτροκινητήρας του e-Golf είναι ίδιος με του e-Bora, που σημαίνει ότι αποδίδει 136 ίππους και 290 Nm ροπής, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,6 δλ. και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 χλμ./ώρα. Το μοτέρ αντλεί την ενέργεια από μια μπαταρία χωρητικότητας 35,8 kWh, ενώ η αυτονομία φτάνει τα 255 χιλιόμετρα.