Από την 1η Απριλίου 2021, η Volvo Cars εντάσσει τους 40 και πλέον χιλιάδες εργαζομένους της ανά τον κόσμο σε μία νέα πολιτική γονικής άδειας με αποδοχές ανεξαρτήτως φύλου.
Το «Family Bond», όπως ονομάζεται το πρόγραμμα, θα παρέχει αυτομάτως σε όλους τους εργαζόμενους με τουλάχιστον έναν χρόνο υπηρεσία στην εταιρεία, συνολική άδεια 24 εβδομάδων, με αποδοχές που ανέρχονται στο 80% του μισθού τους. Η παροχή ισχύει για οποιονδήποτε από τους δύο γονείς και η χρήση της άδειας μπορεί να γίνει μέσα στα τρία πρώτα χρόνια από την έλευση του παιδιού.
«Θέλουμε να δημιουργήσουμε μια κουλτούρα που υποστηρίζει την ισότητα των γονέων όλων των φύλων», δήλωσε ο Håkan Samuelsson (Χόκαν Σάμιουελσον), CEO της Volvo Cars. «Η ενίσχυση των γονέων για να ισορροπήσουν τις απαιτήσεις ανάμεσα στην εργασία και την οικογένεια βοηθά να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των φύλων και επιτρέπει σε όλους να διακριθούν στην καριέρα τους. Είμαστε πάντοτε μία εταιρεία ανθρωποκεντρική και προσανατολισμένη στην οικογένεια. Μέσω του προγράμματος Family Bond, επιδεικνύουμε και βιώνουμε τις αξίες μας, οι οποίες με τη σειρά τους θα ενδυναμώσουν τη μάρκα».
Η νέα παγκόσμια πολιτική της Volvo είναι πιο συμπεριληπτική και υποστηρικτική σε σχέση με πολιτικές που ισχύουν ανά τον κόσμο. Συμπεριλαμβάνει όλα τα πρόσωπα που κατοχυρώνονται νομικά ως γονείς, συμπεριλαμβανομένων θετών, αναδόχων και τεκμαιρόμενων γονέων που αποκτούν παιδί μέσω παρένθετης μητέρας, καθώς και των μη βιολογικών γονέων σε ομόφυλα ζευγάρια. Ορισμένες χώρες δεν παρέχουν καθόλου γονική άδεια με αποδοχές στους νέους γονείς ή εξαιρούν ομάδες γονέων – το τελευταίο ισχύει ιδιαίτερα για τους πατέρες.
Η παγκόσμια πολιτική της Volvo Cars αντλεί έμπνευση από την εθνική νομοθεσία στη μητρική αγορά της, τη Σουηδία, η οποία φημίζεται σε όλο τον κόσμο για τη γενναιόδωρη πολιτική γονικών αδειών που εφαρμόζει, με σημαντικά οφέλη για τους γονείς και τα παιδιά κατά τις πρόσφατες δεκαετίες. Αποτελεί δε συνέχεια του πιλοτικού σχήματος που εφαρμόστηκε στην περιοχή ΕΜΕΑ (Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική) το 2019, στο οποίο το 46% των υποψηφίων ήταν πατέρες.
Ανάμεσα στα εμπόδια που περιορίζουν τη λήψη γονικής άδειας περιλαμβάνονται ανησυχίες των γονέων για την πιθανή επίδραση στην ομάδα τους, φόβος για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην καριέρα τους, αλλά και η γενικότερη νοοτροπία για το τι είναι αναμενόμενο από τους πατέρες στον εργασιακό στίβο και στο σπίτι.
Για να ενθαρρύνει την λήψη της άδειας, η Volvo Cars εστιάζει στην αποτελεσματική επικοινωνία της νέας της πολιτικής για τη γονική άδεια. Παρουσιάζοντας τη γονική άδεια των 24 εβδομάδων ως προεπιλογή, η εταιρεία στοχεύει στη δημιουργία ενός «αυτόματου αποτελέσματος» – στην ουσία, οι άνθρωποι είναι εξαιρετικά πιθανό να ακολουθήσουν μία προεπιλεγμένη δυνατότητα. Η διφορούμενη γλώσσα, όπως «έως 24 εβδομάδες», αποφεύγεται, καθώς όταν υπάρχει αβεβαιότητα τείνουμε να προβλέπουμε αρνητικά αποτελέσματα.
Με τη χρήση πρακτικών όπως αυτές, η Volvo Cars στοχεύει να άρει τη σύγχυση και τα πολιτιστικά εμπόδια και να εμφυσήσει σιγουριά στους γονείς.
Επιδεικνύοντας περαιτέρω την δέσμευσή της στον περιορισμό του χάσματος ανάμεσα στα φύλα, η Volvo Cars θα ανακοινώνει τα ποσοστά συμμετοχής με την πάροδο του χρόνου, ώστε οι άλλες εταιρείες να μπορούν να μάθουν από την πρόοδο της.