Με πρόσχημα τη μείωση του κοροναϊού που προκαλείται από το εξωτερικό εμπόριο, η κυβέρνηση της Τουρκίας αποφάσισε να αυξήσει τους φόρους στα περισσότερα εισαγόμενα αυτοκίνητα και όχι σε αυτά που παράγονται στα τοπικά εργοστάσια.
Δείτε ακόμα: Ποια αυτοκίνητα φτιάχνονται στην Τουρκία;
Τα αυτοκίνητα που παράγονται στα εργοστάσια της Τουρκίας δεν είναι λίγα, ενώ όλα εισάγονται και στην Ελλάδα και μάλιστα πρόκειται στην πλειοψηφία τους για δημοφιλή μοντέλα.
«Η Τουρκία έχει για άλλη μια φορά τους υψηλότερους φόρους αυτοκινήτων στον κόσμο», σύμφωνα με τον Erol Sahin, γενικό διευθυντή της εταιρείας συμβούλων αυτοκινήτων EBS στην Κωνσταντινούπολη. Αν και οι αυξήσεις δεν ισχύουν για τα τοπικά παραγόμενα αυτοκίνητα, οι εγχώριοι παραγωγοί μπορεί να δυσκολεύονται να επωφεληθούν, καθώς βασίζονται επίσης σε εισαγόμενα προϊόντα για μεγάλο μέρος των προμηθειών τους, δήλωσε ο Sahin.
Δείτε ακόμα: Ποιο είναι το αγαπημένο αυτοκίνητο των Τούρκων;
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Bloomberg, για τα περισσότερα αυτοκίνητα με κινητήρες 1.600 κ.εκ. – η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που εισάγει η Τουρκία – ο λεγόμενος ειδικός φόρος κατανάλωσης αυξήθηκε από το 60% στο 80%, σύμφωνα με προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα την Κυριακή. Για τα αυτοκίνητα με κινητήρες χωρητικότητας άνω των 2.000 κ.εκ., το ποσοστό αυξήθηκε στο 130% από 100%, ενώ στους πολύ μεγάλους κινητήρες ο φόρος κατανάλωσης θα εκτοξευθεί στο 220% από 160%.
Αυτά τα μέτρα ακολουθούν μια σειρά φορολογικής αύξησης που ανακοίνωσε η Τουρκία από την αρχή της πανδημίας για να αποθαρρύνει τις εισαγωγές και να υποστηρίξει τις εγχώριες βιομηχανίες. Η παγκόσμια οικονομική ύφεση έχει πλήξει τους κύριους εξαγωγικούς προορισμούς της Τουρκίας όπως είναι Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ η μείωση του τουρισμού επιδείνωσε τα χρέη των κρατικών ταμείων. Η Τουρκία σημείωσε το έβδομο συνεχές έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών τον Ιούνιο, όταν οι ετήσιες εισαγωγές αυτοκινήτων ανήλθαν σε 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, αύξηση 16% από το 2019.
Δείτε ακόμα: Που θα παράγονται τα νέα τουρκικά αυτοκίνητα;