Το GR Yaris προκάλεσε αίσθηση και έκπληξη όταν παρουσιάστηκε, με το τρίπτυχο εμφάνισης-επιδόσεων-δυνατοτήτων και το γεγονός πως όλα αυτά, διαχειρίζονται μέσω ενός 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Παραδοσιακή συνταγή ιαπωνικού rally replica, στα χνάρια των Mitsubishi Evo και Subaru WRX STI. Τα σημεία των καιρών, ωστόσο, δεν κάνουν εξαιρέσεις. Για αυτό, οι Ιάπωνες εξελίσσουν 8άρι αυτόματο για τη μικρή τους «βόμβα».
Όπως μας δείχνει το Car Watch, το αυτοκίνητο βρίσκεται ήδη στο στάδιο δοκιμών και μάλιστα σε πολύ έντονο στάδιο. Το πρωτότυπο υπ’ αριθμόν 109 φοράει χωμάτινους τροχούς και τεστάρεται σε συνθήκες αγώνα ράλλυ, ενώ εμφανισιακά ξεχωρίζει από το κανονικό GR Yaris χάρις στους μεγαλύτερους αεραγωγούς μπροστά, στις άκρες του προφυλακτήρα. Το σύστημα μετάδοσης δεν είναι κάποιο διπλού συμπλέκτη, αλλά χρησιμοποιεί την κλασική διάταξη του μετατροπέα ροπής. Φυσικά προσφέρει δυνατότητα χειροκίνητης λειτουργίας τόσο μέσω του επιλογέα, όσο και των paddles πίσω από το τιμόνι.
Η Toyota δηλώνει πως το αυτόματο GR Yaris δεν στοχεύει μόνο στη μείωση των εκπομπών ρύπων, αλλά και στη σπορ οδήγηση. Ο ίδιος, ο αντιπρόεδρος της εταιρίας βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του πρωτοτύπου στο Toyota Gazoo Rally Racing Challenge, με τον Shigeru Hayakawa να αναφέρει πως έχει ήδη σπάσει ένα κιβώτιο κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Κάτι που, όπως επισημαίνει, είναι απολύτως φυσιολογικό μέρος των δοκιμών εξέλιξης.
Παρότι τα πρωτότυπα γυρνούν σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς ρυθμούς και το κιβώτιο φαίνεται να είναι έτοιμο για παραγωγή, επίσημη αναφορά για ημερομηνία λανσαρίσματος δεν υπάρχει ακόμα. Προτεραιότητα για την Gazoo Racing εξάλλου αποτελεί η παρουσίαση του GR Corolla.