Κόντρα στις ομαδόν ανακοινώσεις κατασκευαστών περί αποχώρησης από τη ρωσική αγορά, η Renault -θέλοντας και μη- παίρνει τον ακριβώς αντίθετο δρόμο και παραμένει πιστή στη Ρωσία.
Μια απόφαση που, σύμφωνα με το Automotive News, ελήφθη έπειτα από τις απειλές των Ρώσων για κρατικοποίηση των εργοστασίων όσων κατασκευαστών εγκαταλείψουν τη χώρα. Κυρίως, δε, οι Γάλλοι «κουμπώνονται» να αποχωρήσουν από τη Ρωσική Ομοσπονδία λόγω του 68% (67,61% για την ακρίβεια) που διατηρούν στην AvtoVAZ, η οποία με τη σειρά της έχει τη δημοφιλέστερη μάρκα της χώρας: τη Lada. Συν τοις άλλοις, πολύ δημοφιλή είναι και τα ίδια, τα Renault στη συγκεκριμένη αγορά. Συνολικά, Renault και AvtoVAZ ελέγχουν το 30% της ρωσικής αγοράς αυτοκινήτου, απασχολώντας παράλληλα περισσότερους από 40.000 εργαζομένους. Επί συνόλου εσόδων της φίρμας από τη Βουλώνη, η Ρωσία αντιπροσωπεύει το 10%.
Με άλλα λόγια, η Renault θα είχε πάρα πολλά να χάσει σε περίπτωση που ανακοίνωνε παύση παραγωγής και εξαγωγών εκεί. Αυτό που περιπλέκει ακόμα περισσότερο την κατάσταση, όμως, είναι το γεγονός πως η κυβέρνηση της Γαλλίας έχει το 15% των μετοχών. Και όλοι ξέρουμε πόσο τεταμένες είναι οι σχέσεις μεταξύ Ρωσίας-Γαλλίας. Ο φόβος για κρατικοποίηση της AvtoVAZ, ωστόσο, φυλάει τα έρμα.
Η εταιρία χρηματοοικονομικών ερευνών Alphavalue, από την άλλη, αναφέρει πως υπάρχει πιθανότητα για πώληση των μετοχών της AvtoVAZ, προκειμένου να απεμπλακεί η Renault από τον κυκεώνα των εξελίξεων. Οι Γάλλοι μάλιστα, σε μια προσπάθεια να αποσυμπιέσουν την κατάσταση, κάνουν λόγο για πτώση της αξίας των μετοχών στην AvtoVAZ «σχεδόν σε μηδενικά επίπεδα, λόγω της τρέχουσας γεωπολιτικής κατάστασης που απορρέει από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, αλλά και των κυρώσεων που επιβάλλονται στην πρώτη από τη Δύση. Εξελίξεις που πιθανόν να μειώσουν δραστικά τη ζήτηση αυτοκινήτων στη χώρα, τα προσεχή χρόνια».
Η παραγωγή του εργοστασίου της Renault κοντά στη Μόσχα έχει σταματήσει προσωρινά, λόγω ελλείψεων σε εξαρτήματα. Ο ίδιος λόγος έχει προκαλέσει προβλήματα στην παραγωγική διαδικασία και των μονάδων παραγωγής της Lada, σε Τολιάτι και Ιζέφσκ. Κοντολογίς, η γαλλική εταιρία βρίσκεται μεταξύ σφύρας και άκμονος.