Η πόλη που δεν χάνεται ζωή από τροχαία ατυχήματα

  • helsinki accidents 03
  • helsinki accidents
  • helsinki accidents 02
  • helsinki-finland
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/helsinki-accidents-03.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/helsinki-accidents.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/helsinki-accidents-02.jpg
  • https://autogreeknews.gr/wp-content/uploads/2025/07/helsinki-finland.jpg

Και μόνο που διαβάζεις τον τίτλο, αυτομάτως καταλαβαίνεις ότι δεν θα είναι ελληνική. Άντε, στην καλύτερη, να πρόκειται για κάποιο χωριό – κι αυτό με πολύ ζόρι. Εδώ, όμως, μιλάμε όχι απλά για πόλη, αλλά για κοτζάμ πρωτεύουσα. Ποια κατάφερε να μηδενίσει το κοντέρ του θανάτου στους δρόμους;

Η τιμή αυτή ανήκει στο Ελσίνκι, που έκλεισε 12 μήνες δίχως να καταγράψει ούτε ένα θανατηφόρο τροχαίο! Η είδηση έρχεται από τη φινλανδική εφημερίδα YLE, η οποία επιβεβαιώνει περήφανα το επίτευγμα των Σκανδιναβών. Η πρωτεύουσα της Φινλανδίας έφτασε σε αυτό το αξιοζήλευτο επίτευγμα, υιοθετώντας μια σειρά από δραστικά μέτρα. Πρώτο και κυριότερο η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα κοντά στα σχολεία, κατόπιν η εκτεταμένη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου της κυκλοφορίας και καταγραφής των παραβάσεων, η αυξημένη παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους, αλλά και οι εξελιγμένες υποδομές. Οι ποδηλατόδρομοι, ας πούμε, αποτελούν πρότυπο για τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Το δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς, επίσης.

Οι Φινλανδοί, δηλαδή, από τη μία δεν χρειάζεται να παίρνουν το αυτοκίνητο για να κινηθούν στο Ελσίνκι, αφετέρου και να το πάρουν δείχνουν εγκράτεια λόγω αστυνόμευσης. Φυσικά, δεν παίζει ρόλο μόνο ο «μπαμπούλας». Εδώ μπαίνει και το διαχρονικό ζήτημα της οδηγικής παιδείας. Όσα πρόστιμα και να πέφτουν, όσο και να υπάρχει ο φόβος της κλήσης, αν δεν υπάρχει παιδεία δεν υπάρχει σωτηρία. Παρόλα αυτά, οι ίδιοι οι Φινλανδοί αναφέρουν πως η κύρια αιτία πίσω το μηδενισμό των θανατηφόρων τροχαίων, είναι τα όρια ταχύτητας. Σημειωτέον, 30 χλμ./ώρα δεν είναι το όριο παντού στο Ελσίνκι. Μόνο κοντά σε σχολικά συγκροτήματα και συγκεκριμένες οδούς, ενώ στις υπόλοιπες διατηρείται το κλασικό των 50 χλμ./ώρα.

Μάλιστα, ραγδαία μείωση δεν σημειώνουν μόνο οι θάνατοι, αλλά και οι τραυματισμοί. Σύμφωνα με το YLE, από εκεί που τα περιστατικά ξεπερνούσαν τα 1.000 ετησίως πριν 20 χρόνια, πέρσι έπεσαν στα μόλις 277.

Get it on Google Play Download on the App Store