Η Maserati παρουσίασε επίσημα στις αρχές του μήνα την πιο ακραία δημιουργία της, έως σήμερα. Το λέει και το όνομα, εξάλλου: MCXtrema. Ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο, που δεν υπόκειται σε κανονισμούς και καταφέρνει να διαμορφώνει την ειδική σχέση ισχύος-βάρους στα 1,68 κιλά/ίππο. Θα περίμενε κάποιος ότι μια τέτοια κατασκευή θα χρειαζόταν χρόνια ολόκληρα για να εξελιχθεί. Κι όμως, το εντυπωσιακό και αεροδυναμικό σμιλεμένο της αμάξωμα ολοκληρώθηκε μέσα σε μόλις 2 μήνες!
Την αποκάλυψη έκανε ο καθ’ ύλην αρμόδιος για τις γραμμές της MCXtrema, τουτέστιν ο επικεφαλής σχεδίασης της «Τρίαινας». Ο Klaus Busse μίλησε για την τελευταία του δημιουργία, ξεναγώντας μας σε ολόκληρο το πλάνο της. Από την πρώτη στιγμή που συνέλαβε το σχήμα ως ιδέα, μέχρι την τελευταία. Όταν δηλαδή το αμάξωμα ήταν έτοιμο για έκθεση: «Το σκίτσο που έθεσε τις βασικές γραμμές και αναλογίες, το ζωγράφισα την άνοιξη του 2022. Το υπόλοιπο αυτοκίνητο και όλες του οι λεπτομέρειες, μας πήραν το πολύ 8 εβδομάδες. Είχαμε πολύ ξεκάθαρη άποψη για το τι θέλαμε να σχεδιάσουμε. Και αυτό που θέλαμε, ήταν να βάλουμε πολλά συστατικά από τα αγωνιστικά GT2. Δεν χρειάστηκε να κάνουμε εικασίες ή πειράματα».
Ο Busse τόνισε τη σημασία της χρήσης υπολογιστικών προγραμμάτων, μέσα από τα οποία προέκυψε συνολικά η MCXtrema: «Το αυτοκίνητο ολοκληρώθηκε 100% μέσω υπολογιστή, κάτι που μας επέτρεπε ενημερώσεις και ιδέες από τους μηχανικούς με μηδενική καθυστέρηση. Αυτού του είδους η δημιουργική ενέργεια είναι που κάνει τη διαφορά, σε μια επιβεβαίωση του αμοιβαίου σεβασμού μεταξύ σχεδιαστών και μηχανικών». Μεγάλο ρόλο έπαιξε και η τρισδιάστατη εκτύπωση, που επίσης μείωσε κατά πολύ τους χρόνους: «Πολλά πάνελ κατασκευάστηκαν μέσω 3D εκτυπώσεων, καθιστώντας περιττή τη χρήση μοντέλου από πηλό. Στη Maserati εκφράζουμε την καινοτομία. Στα αυτοκίνητα παραγωγής διατηρούμε σεβαστό ποσοστό χειροποίητης σχεδίασης (σ.σ. βλέπε πρωτότυπα από πηλό), αλλά στην MCXtrema τα πάντα περιστρέφονται γύρω από τη δημιουργία τέχνης μέσω της επιστήμης».