Ένας από τους βασικούς λόγους που η Maserati εμφανίζεται αναγεννημένη και πορεύεται πλήρης αισιόδοξων μηνυμάτων στο μέλλον, είναι ο νέος κινητήρας Nettuno. Ο «Ποσειδώνας», που έκανε ντεμπούτο στην MC20 και τον είδαμε σε de-tuned εκδοχή στην κορυφαία Grecale. Ένα σύνολο που εξελίχθηκε από τη Maserati, αποκλειστικά για τη Maserati όπως φαίνεται.
Αυτό δήλωσε, μέσες-άκρες, ο επικεφαλής ελέγχου ποιότητας της ιταλικής φίρμας. Ο Federico De Medio ρωτήθηκε για τον 3.0 V6 twinturbo, στα πλαίσια του λανσαρίσματος της Grecale, και εξέφρασε την επιθυμία του για παραμονή του Nettuno στο σπίτι του: «Τεχνικά είναι δυνατό να τοποθετηθεί σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis, αλλά θέλουμε να τον κρατήσουμε ιδιόκτητο». Με άλλα λόγια, η Maserati δεν θέλει να μοιραστεί τα «παιχνίδια της». Alfa Romeo και Ferrari είναι οι δυο επικρατέστερες, που θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν τον διτούρμπινο εξακύλινδρο των 3.000 κ.εκ.. Αλλά μάλλον θα μείνουν με την όρεξη.
Ο De Medio δεν έκρυψε πως ο υπερσύγχρονος κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί σε διάφορα, μελλοντικά μοντέλα της «Τρίαινας». Ήδη έχουμε δυο εφαρμογές: στην MC20 παίρνει τη -μέχρι στιγμής- κορυφαία του, παράγοντας 630 ίππους και 730 Nm, ενώ στην Grecale Trofeo διατηρείται στα 530 άλογα και τα 620 Nm. Η επόμενη Quattroporte σίγουρα θα τον φιλοξενήσει κάτω από το καπό της, όπως και οι διάδοχοι των GranTurismo και Levante. Προς τα υψηλότερα κλιμάκια της γκάμας, δεν αποκλείεται να τον δούμε σε ακόμα ισχυρότερη μορφή, δίνοντας κίνηση σε μια ενδεχόμενη MC20 Stradale ή Trofeo.
Ο Nettuno ενσωματώνει την τεχνοτροπία του προθαλάμου. Μία εφαρμογή που είχαμε αναλύσει εκτενώς σε προηγούμενο άρθρο και χρησιμοποιείται ευρέως από πολλές ομάδες της Formula 1, μεταξύ των και η Scuderia Ferrari. Ο ολοκαίνουργιος κινητήρας της Maserati διαθέτει έμμεσο και άμεσο ψεκασμό. Ο ψεκασμός στους αυλούς εισαγωγής επιτρέπει την ομαλότερη μίξη με τον αέρα και τη διάχυση του καυσίμου, ενώ ο άμεσος φροντίζει για την ταχύτατη πλήρωση του θαλάμου και μοριοποίηση του μίγματος κατά την ανάφλεξη. Δυο μπουζί φροντίζουν για αυτή: ένα που «ανάβει» κανονικά, στο θάλαμο καύσης, κι ένα δεύτερο στον προθάλαμο. Αυτοί οι δυο αναφλεκτήρες, σε συνδυασμό με τις οπές και τον διπλό ψεκασμό του καυσίμου είναι που καθιστούν καινοτόμο τον Nettuno.
Τα δυο μπουζί είτε λειτουργούν με καθυστέρηση, είτε ταυτόχρονα, είτε μόνο το ένα αναλόγως στροφών, θερμοκρασίας κινητήρα και φορτίου. Η Maserati υποστηρίζει πως η λειτουργία του προθαλάμου μειώνει τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση κατά 30%, συνδράμοντας στην επίτευξη ίδιων αριθμών ισχύος με ένα μοτέρ 25% μεγαλύτερο σε χωρητικότητα.