Οι δικαστικές διαμάχες δεν είναι καθόλου σπάνιο φαινόμενο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Δεν είναι και καθημερινό, αλλά τα νομικά τμήματα των εταιριών δεν μένουν χωρίς δουλειά. Ιδίως όταν αυτή προκύπτει από έναν απλό διακόπτη, όπως στην περίπτωση των Land Rover και VW.
Δείτε ακόμα: Έφτιαξε Mustang και του την πήρε η Disney!
Πριν περίπου 20 χρόνια, όποιος ήθελε να αγοράσει υπερπολυτελές SUV είχε αποκλειστικά την επιλογή του Range Rover. BMW X5 και Mercedes ML ήταν μια κατηγορία κάτω, με τους Άγγλους να απολαμβάνουν ένα ωραιότατο μονοπώλιο. Κάπου εκεί, άρχισε να τους χαλάει τη μαγιά η VW, αρχικά με το Touareg και κατόπιν με την Porsche Cayenne. Τα πράγματα εξελίχθηκαν ονειρικά για τους Γερμανούς, χτίζοντας ολόκληρη την κατηγορία και διαθέτοντας σήμερα 4 μοντέλα (5 αν περιλάβουμε το Touareg), καθένα εκ των οποίων πουλάει σαν τρελό: Audi Q7, Bentley Bentayga, Lamborghini Urus και, φυσικότατα, Porsche Cayenne. Εμπορικά, η Land Rover έγινε από δήμαρχος κλητήρας. Για αυτό και αποφάσισε να αποτανθεί στα δικαστήρια!
Σύμφωνα με τους Άγγλους, σε όλα τα ανωτέρω μοντέλα η VW έχει αντιγράψει τον περιστροφικό διακόπτη για τη ρύθμιση των ηλεκτρονικών συστημάτων τετρακίνησης. Η Land Rover κατέθεσε μήνυση εναντίον του VW Group και ζητά όχι μόνο αποζημίωση, αλλά αξιώνει από την Επιτροπή Διεθνούς Εμπορίου απαγόρευση εισαγωγής των επίμαχων μοντέλων στις Η.Π.Α.! Παράλληλα, ζητάει το «πάγωμα» όσων παραγγελιών έχουν ήδη γίνει και την επιβολή προστίμων. Κάτι αντίστοιχο είχε δοκιμάσει το 2016, σε δικαστήριο της Βιρτζίνια, στοχεύοντας μόνο την Bentayga. Τότε, η VW είχε αθωωθεί με συνοπτικές διαδικασίες καθώς δεν υπήρχαν βάσιμα στοιχεία, που να αποδεικνύουν αντιγραφή.
Διαβάστε επίσης: Αποζημίωση 300.000 ευρώ για πόζες σε Ferrari!
Ανάλογα αποτελέσματα θα πρέπει να περιμένουμε και τώρα, καθώς περιστροφικούς διακόπτες διαθέτουν αμέτρητα μοντέλα. Να σημειώσουμε εδώ πως η Land Rover δεν κατηγορεί τη VW για αντιγραφή τεχνολογίας, αλλά μόνο για το σχέδιο του διακόπτη. Ένα σχέδιο που συναντάμε από Hyundai μέχρι BMW Σειράς 7. Προφανώς είναι εξαιρετικά απίθανο να σταθεί η υπόθεση στο δικαστήριο, ειδικά αν αναλογιστούμε πως «παίζουν» κοινοί προμηθευτές μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ειδικοί αναφέρουν πως η όλη κίνηση της Land Rover, αποσκοπεί απλά στο να «σηκώσει» σκόνη. Να δούμε αν θα το καταφέρει.