Οι Κινέζοι κατασκευαστές έχουν πάψει να αστειεύονται, εδώ και καιρό. Μπορεί το «χούι» με τις αντιγραφές να μην το αποποιούνται, αλλά ακόμα κι όταν «εμπνέονται» από άλλα μοντέλα, το τελικό αποτέλεσμα προκαλεί -ως επί το πλείστον- θετικότατες αντιδράσεις. Ιδανικό παράδειγμα το νέο Voyah Free.
Η Voyah ανήκει στα sub-brands της DongFeng, προσανατολισμένη στα premium ράφια της αυτοκίνησης. Το νέο Free δεν δημιουργεί αμφιβολίες επ’ αυτού, από την πρώτη κιόλας ματιά. Η μάσκα και το κεντρικό μέρος του εμπρός τμήματος παραπέμπουν ξεκάθαρα στη Maserati Levante. Ακόμα και το σήμα της Voyah θέλει να θυμίσει τρίαινα, άσχετα που τα φωτιστικά σώματα περισσότερο σε Kia Sorento φέρνουν. Μέχρι τις εμπρός κολώνες, πάντως, η σχεδίαση του Free κεντρίζει πάσα ένα βλέμμα.
Στο προφίλ οι γραμμές δεν ξεφεύγουν ιδιαίτερα από τη νόρμα των SUVs, με το μήκος να ξεπερνά τα 4,9 μέτρα (4.905 χλστ.) και το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.960 χλστ. Το πλάτος εκτείνεται στα 1.950 χλστ. και το ύψος φτάνει τα 1.660 χλστ., χαρίζοντας στο «Ελεύθερο» αρκούντως επιβλητικό παράστημα.
Εντυπωσιακό είναι και το πολυτελές και hi-tech εσωτερικό του, όπου στο επίπεδο και με οριζόντιες γραμμές ταμπλό κυριαρχούν οι τρεις ψηφιακές οθόνες. Τα χειριστήρια είναι ελάχιστα, αφού οι περισσότερες λειτουργίες γίνονται μέσω των πλήκτρων αφής. Μέχρι και σύστημα νυχτερινής όρασης (Night View Vision) διαθέτει, για μεγαλύτερη ασφάλεια στο δρόμο.
Το Free διατίθεται σε τρεις εκδόσεις. Η πρώτη χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, με απόδοση 347 ίππων και 520 Nm. Η δεύτερη συνδυάζει τον ηλεκτροκινητήρα με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λίτρων και 109 ίππων, που χρησιμοποιείται ως γεννήτρια και αυξάνει την αυτονομία (range extender, με άλλα λόγια). Η τρίτη και κορυφαία είναι σαν τη βασική, μόνο που διαθέτει ένα ισοδύναμο μοτέρ στον εμπρός άξονα – κάτι που εκτινάσσει τη συνολική απόδοση στα 694 άλογα και τα 1.040 Nm! Τα αμιγώς ηλεκτρικά Free διαθέτουν μπαταρία 88 kWh και αυτονομία 505 χλμ., την ώρα που το plug-in υβριδικό έχει μεν συστοιχία μικρότερης χωρητικότητας (33 kWh), όμως η συνδρομή του θερμικού μοτέρ απογειώνει τη μέγιστη δυνατότητα κίνησης με μια φόρτιση στα 860 χλμ.!
Η ισχυρότερη εκδοχή του μεγάλου Voyah επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,6 δλ. και περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 200 χλμ./ώρα, ωστόσο αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο είναι η τιμή του. Το Free των σχεδόν 700 ίππων κοστολογείται στις 363.600 γουάν, που μας κάνουν ελάχιστα πάνω από 50.510 ευρώ. Η βασική έκδοση των 347 ίππων ξεκινά αρκετά χαμηλότερα, από 313.600 γουάν (43.566 ευρώ). Το σημαντικότερο είναι πως το κινεζικό μοντέλο θα έρθει στην Ευρώπη, κάνοντας πρεμιέρα στη Νορβηγία!