Εδώ και αρκετά χρόνια, τα σεντάν αισθάνονται μονίμως μια γκιλοτίνα να αιωρείται από πάνω τους. Πολλά μοντέλα, ακόμα και ιστορικά ονόματα, της κατηγορίας έχουν καταργηθεί στην Ευρώπη, άλλα έχουν αλλάξει σε SUV, κάποια βλέπουν μέλλον ως station wagon. Το Ford Mondeo, για παράδειγμα, μας έχει αποχαιρετήσει. Το Toyota Crown υπέκυψε στον πειρασμό του crossover αμαξώματος, το VW Passat συνεχίζεsportι αποκλειστικά ως estate. Κι όμως, οι πάλαι ποτέ κραταιές «κούρσες» διατηρούν ακόμα σφυγμό. Ειδικά αυτές της Hyundai δε, απαιτούν και αύξηση παραγωγής για να καλυφθεί η ζήτηση!
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο επικεφαλής της Hyundai Βορείου Αμερικής στο Automotive News, τα Elantra και Sonata αναμένεται να σημειώσουν διψήφια αύξηση πωλήσεων αυτή τη χρονιά, επιβάλλοντας την εντατικοποίηση των ενεργειών στις γραμμές συναρμολόγησης. «H αύξηση της παραγωγής αυτών των δυο μοντέλων είναι κλειδί για την αύξηση των συνολικών κερδών φέτος» είπε ο Jose Muñoz, για να συμπληρώσει: «Δεν σκοπεύουμε να προβούμε σε υπερ-παραγωγικότητα, αλλά να καλύψουμε τη ζήτηση -υπάρχουσα και προσδοκώμενη. Ήδη παρατηρούνται ελλείψεις σε συγκεκριμένες εκδόσεις και εξοπλιστικά επίπεδα από πολλές αντιπροσωπείες μας, οπότε είναι κάτι που δίνουμε μεγάλη σημασία».
Το 2023 οι Κορεάτες διέθεσαν παγκοσμίως 801.195 σεντάν (Sonata και Elantra ως επί το πλείστον), επιτυγχάνοντας βελτίωση 11% σε σχέση με το 2022. Αν το 2024 καταφέρουν να διατηρηθούν σε διψήφιο θετικό πρόσημο, όπως «φωτογραφίζουν» οι προβλέψεις, τότε οι πωλήσεις θα ανέβουν τουλάχιστον στις 881.315 αυτοκίνητα (με ένα μίνιμουμ +10%). Παρόλα αυτά, τα αποτελέσματα του Ιανουαρίου δείχνουν πως η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά, καθώς η ζήτηση για το Sonata στην Αμερική σημείωσε κάμψη 36%.