Η πρώτη Mercedes γιορτάζει τα 125 της χρόνια! Η νέα GLC εμπνέει με την εντυπωσιακή επανερμηνεία της κλασικής μάσκας ψυγείου που πρωτοεμφανίστηκε το 1900. Η εμβληματική αυτή όψη των αυτοκινήτων Mercedes-Benz έχει τις ρίζες της στο πρώτο Mercedes, το οποίο υπήρξε και το πρώτο σύγχρονο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ – το Mercedes 35 hp. Στις 22 Νοεμβρίου 1900, η Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) ολοκληρώνει το πρώτο όχημα αυτού του τύπου στο Cannstatt. Το εξαιρετικά καινοτόμο αυτό αυτοκίνητο δημιουργήθηκε κατόπιν αιτήματος του Emil Jellinek, επιχειρηματικού εταίρου της DMG και παθιασμένου οδηγού. Ο ιδιαίτερα δικτυωμένος αυτός επιχειρηματίας ήταν τότε ο σημαντικότερος πελάτης της εταιρείας. Μόνο μέσα στο 1900, παραγγέλνει συνολικά 72 νέα οχήματα, τα οποία μεταπωλεί σε αγοραστές από τα ανώτερα κοινωνικά στρώματα της Ευρώπης.
Το Mercedes 35 hp ήταν ένα όχημα υψηλών επιδόσεων για την εποχή του. Κάλυπτε διάφορες κατηγορίες, όπως ήταν συνηθισμένο τότε: ως σπορ έκδοση διακρινόταν στους αγώνες, ενώ με πολυτελές αμάξωμα ήταν κατάλληλο για άνετα ταξίδια. Αντίστοιχα, οι πελάτες χρησιμοποιούσαν το Mercedes 35 hp τόσο σε αγωνιστικές διοργανώσεις όσο και στην καθημερινότητα – απολαμβάνοντας παντού την εντυπωσιακή του παρουσία. Μόλις 14 χρόνια μετά την εφεύρεση του αυτοκινήτου από τους Carl Benz και Gottlieb Daimler, το Mercedes 35 hp του 1900 αποτέλεσε σταθμό με τον επαναστατικό συνολικό σχεδιασμό του, θέτοντας τα θεμέλια για τη μελλοντική εξέλιξη του σύγχρονου αυτοκινήτου.

Ο Jellinek ζητά από τον επικεφαλής μηχανικό της DMG, Wilhelm Maybach, να κατασκευάσει ένα σύγχρονο, ισχυρό και ασφαλές όχημα που θα ξεπερνούσε τους περιορισμούς των πρώτων αυτοκινήτων χάρη στη μηχανολογική του καινοτομία. Η απαίτηση αυτή προκλήθηκε από το θανατηφόρο ατύχημα του οδηγού αγώνων Wilhelm Bauer, ο οποίος οδηγούσε ένα Daimler Phoenix 23 hp που είχε δηλωθεί από τον Jellinek στην ανάβαση Nice–La Turbie, στο πλαίσιο της Εβδομάδας Αγώνων της Νίκαιας το 1900. Το αγωνιστικό αυτοκίνητο του Jellinek συμμετείχε με το ψευδώνυμο “Mercédès”, το μικρό όνομα της πρωτότοκης κόρης του. Λίγο αργότερα, αυτό το όνομα καθιερώνεται ως επίσημη ονομασία της μάρκας για τα αυτοκίνητα της DMG.
Το Mercedes 35 hp είναι το πρώτο αυτοκίνητο που απομακρύνεται εντελώς από την ιδέα της μηχανοκίνητης άμαξας: το κέντρο βάρους, το μακρύ μεταξόνιο και το φαρδύ μετατρόχιο προσφέρουν ένα επίπεδο οδικής ασφάλειας και σταθερότητας που δεν είχε επιτευχθεί ποτέ μέχρι τότε. Πρόσθετες καινοτομίες περιλαμβάνουν την κεκλιμένη κολόνα του τιμονιού και το κιβώτιο ταχυτήτων με συμπλέκτη που λειτουργεί με το πόδι – καθοριστικές βελτιώσεις από εργονομική άποψη και χαρακτηριστικά που παραμένουν θεμελιώδη στη μηχανολογία των αυτοκινήτων μέχρι και σήμερα.

Ένα βασικό ορόσημο είναι το σύστημα μετάδοσης του νέου αυτοκινήτου. Ο καινοτόμος σχεδιασμός καθιστά δυνατή τη χρήση ενός νέου, υψηλών επιδόσεων κινητήρα. Ο τετρακύλινδρος αυτός κινητήρας 5,9 λίτρων, σχεδιασμένος από τον Josef Brauner, αποδίδει 25,7 kW (35 ίππους) στις 950 σ.α.λ. – ένα εντυπωσιακό νούμερο για την εποχή. Η εφεύρεση του ψυγείου τύπου κηρήθρας από τον Maybach επιτρέπει την ιδιαίτερα αποτελεσματική ψύξη και τη διατήρηση της υψηλής απόδοσης. Η δομή τύπου κηρήθρας στο εμπρός τμήμα του οχήματος, ήταν αρχικά μια καθαρά τεχνική αναγκαιότητα όμως από το 1926 και έπειτα εξελίσσεται σε εμβληματικό στοιχείο σχεδίασης της μάρκας Mercedes. Στη Mercedes-Benz GLC που παρουσιάστηκε πρόσφατα, αυτό το μοτίβο του ψυγείου αποτελεί μια σύγχρονη έκφραση που υποδηλώνει το μέλλον του αυτοκινήτου.













































