Οι απόψεις για τα ηλεκτρικά προκαλούν εδώ και αρκετό καιρό πόλωση. Από τη μια μεριά έχουμε τους φανατικούς υποστηρικτές, από την άλλη τους φανατισμένους επικριτές. Προτερήματα και μειονεκτήματα έχουν μπόλικα, τα περισσότερα γνωστά από αμφότερες τις κατηγορίες. Στα «συν» η άμεση παροχή ισχύος, η ροπή, η ήσυχη λειτουργία και οι μηδενικές εκπομπές ρύπων (εδώ, βέβαια, χωράει αρκετή κουβέντα λόγω του τρόπου που παράγεται το ρεύμα), στα
Βάσει της κοινής λογικής, η φόρτιση ενός EV στην πρίζα του σπιτιού επιβαρύνει την κατανάλωση στις κιλοβατώρες, αυξάνοντας ανάλογα το «μπουγιουρντί». Από τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν ελάχιστοι οικιακοί ταχυφορτιστές, το
Μια έρευνα από τις Η.Π.Α. ωστόσο έρχεται όχι μόνο να διαψεύσει τα όσα πιστεύουμε για τα ηλεκτρικά, αλλά να τα ανατρέψει πλήρως! Το Συμβούλιο Άμυνας Φυσικών Πόρων (Natural Resources Defense Council) ανέθεσε στη Synapse Energy Economics τη διεξαγωγή μελέτης, σχετικά με το κόστος κατανάλωσης ρεύματος από τα EVs και το πόσο αυτό επιβαρύνει τα νοικοκυριά στην Καλιφόρνια. Η SEE ανέλυσε τα δεδομένα από τους τρεις μεγαλύτερους παρόχους της ηλιόλουστης πολιτείας, και διαπίστωσε το απίστευτο: όσοι φορτίζουν τα ηλεκτρικά τους αυτοκίνητα στο σπίτι, είδαν το λογαριασμό να μειώνεται!!
Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, οι περισσότερες φορτίσεις γίνονται βραδινές και νυχτερινές ώρες. Διάστημα κατά το οποίο το δίκτυο διαθέτει πλεόνασμα ενέργειας, καθώς ο φόρτος είναι πολύ μικρός αναλογικά με το πρωί ή το μεσημέρι. Η συνθήκη αυτή βελτιστοποιεί τη ροή στο δίκτυο, μειώνοντας το κόστος για τον πάροχο. Η εκάστοτε εταιρία ηλεκτρισμού βλέπει να έρχονται έσοδα, δίχως όμως να χρειάζονται ανάλογα έξοδα για την παροχή και διανομή της ενέργειας. Κάτι που μεταφράζεται σε οικονομικό κέρδος, το οποίο με τη σειρά του αποτυπώνεται σε μειωμένα τιμολόγια λόγω νομοθεσίας! Στην Αμερική, οι πάροχοι ενέργειας ελέγχονται αυστηρά και υποχρεούνται σε ελάφρυνση των καταναλωτών, αναλόγως των κερδών τους.
Όπως αναφέρουν τα δεδομένα της μελέτης, οι Pacific Gas & Electric, Southern California Edison και San Diego Gas & Electric σημειώνουν συνολικό τζίρο 1,7 δις δολαρίων λόγω της βραδινής/νυχτερινής φόρτισης οχημάτων, μετακυλώντας τις ανάλογες μειώσεις στους λογαριασμούς των πελατών τους! Σύμφωνα με άλλη μελέτη που είχε γίνει στη Νεβάδα, δυο χρόνια νωρίτερα, το κέρδος στην κατανάλωση ρεύματος ισοδυναμούσε με 123 δολάρια λιγότερα ετησίως.