Αν υπάρχει μια εταιρία, όχι απλά αυτοκινητοβιομηχανία, που παίρνει (πάρα πολύ) σοβαρά τα θέματα πνευματικής ιδιοκτησίας, ιμιτασιόν προϊόντων, ρέπλικες και λοιπά δικαιώματα χρήσης, αυτή είναι αναμφίβολα η Ferrari. Οι Ιταλοί έχουν «τρέξει» κόσμο στα δικαστήρια ακόμα και για φωτογραφίες στο Instagram, ακολουθώντας χρόνια τώρα πολιτική μηδενικής ανοχής σε τέτοια ζητήματα (δίχως να δικαιώνονται πάντα). Τώρα αυξάνουν περαιτέρω την πίεση στους «παραχαράκτες», επικηρύσσοντάς τους!
To Μαρανέλο ανακοίνωσε το πρόγραμμα Ferrari Anti-Counterfeiting Reward Scheme, μέσα από το οποίο καλεί οποιονδήποτε εντοπίζει ρέπλικα ή ιμιτασιόν προϊόν του merchandising της (ρούχα, μινιατούρες κλπ) να το αναφέρει, επιβραβεύοντάς τον για την παροχή της πληροφορίας. Η ανταμοιβή αναφέρεται απλά ως «αναμνηστικό δώρο μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων», οπότε λογικά μιλάμε για μπλουζάκια, μπρελόκ, κούπες και σχετικά «μπιγλιμπίδια» – πάντα αυθεντικά και με το «Cavallino» στην ούγια, απευθείας από την πηγή.
Όπως αναφέρει η περιγραφή του προγράμματος: «Για να συμμετάσχει κανείς στο Πρόγραμμα, οποιοσδήποτε πιστεύει ότι έχει εντοπίσει ένα προϊόν προς πώληση που ενδέχεται να παραβιάζει τα εθνικά, διεθνή και ευρωπαϊκά εμπορικά σήματα της Ferrari σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μπορεί να υποβάλει αναφορά. Αυτή η αναφορά πρέπει να περιλαμβάνει τα δεδομένα που καθορίζονται παρακάτω, με ποινή απόρριψης και θα πρέπει να αποσταλεί χρησιμοποιώντας την ειδική φόρμα». Τι οφείλει να περιλάβει στη φόρμα ο πληροφοριοδότης;
- Την επωνυμία και την έδρα της εταιρείας όπου βρίσκονται προϊόντα, τα οποία ενδέχεται να παραβιάζουν τα πνευματικά δικαιώματα της Ferrari
- Σύντομη περιγραφή της παράβασης
- Φωτογραφικό αρχείο που να πιστοποιεί την παράβαση ή, σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε πληροφορία κατάλληλη για την ορθή και αναμφισβήτητη διαπίστωση της αναφερόμενης παράβασης.
Οι ειδικοί της Ferrari στη συνέχεια θα αξιολογούν τις αναφορές και αν προκύπτει επιβεβαίωση, θα ενημερώνουν τον «ρουφιάνο» μέσω e-mail. Μετά την αποστολή του ηλεκτρονικού μηνύματος και εντός 10 ημερών, το δωράκι θα φτάσει στη διεύθυνση του αποστολέα.