Δεν είναι, δα, κανένα μυστικό. Το αντίθετο, μάλιστα. Το «κυνήγι» της Ευρωπαϊκής Ένωσης στα παραδοσιακά αυτοκίνητα (βλέπε βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα) βαίνει κλιμακούμενο εδώ κα χρόνια, έτοιμο πια να περάσει στο επόμενο στάδιο. Το οποίο αφορά την ολική απαγόρευση διάθεσης θερμικών κινητήρων!
Σε έγγραφο που «αλίευσε» το Bloomberg, αποτυπώνεται η πρόθεση της Κομισιόν να μειώσει τις εκπομπές ρύπων κατά 65% μέχρι το 2030 και κατά 100% μέχρι το 2035. Με λίγα λόγια, η Ε.Ε. θέλει μέσα στα επόμενα 14 χρόνια να υπάρχει μηδενικό αποτύπωμα CO2 από τα καινούργια αυτοκίνητα. Κοινώς, καθολικός ηλεκτρισμός! Συγκεκριμένα, οι νομοθέτες έχουν θέσει ως στόχο τη μείωση των εκπομπών αέριων θερμοκηπίου κατά 55%, σε σχέση με τα επίπεδα της δεκαετίας του 90, μέχρι το 2030. Απώτερος σκοπός η επίτευξη απόλυτα μηδενικών εκπομπών ρύπων μέχρι το 2050. Όχι μόνο να μην εκπέμπουν τα καινούργια μοντέλα, δηλαδή, αλλά γενικότερα ο στόλος οχημάτων της Ένωσης (και τα ήδη υπάρχοντα) να δίνει «κουλούρα» στις μετρήσεις.
Κάτι που -σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς και περιβαλλοντολόγους- για να επιτευχθεί, θα πρέπει να σταματήσει η διάθεση νέων μοντέλων με Μ.Ε.Κ. μέχρι το 2035 ώστε να δοθεί χρόνος στα κίνητρα αγοράς EVs και τα αντικίνητρα χρήσης θερμικών, προκειμένου και όσοι έχουν αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας να αλλάξουν σε ηλεκτρικά ή υδρογονοκίνητα. Εκτός αυτού, έχουμε και το Euro 7 καθ’ οδόν που ήδη έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από τους κατασκευαστές. Σύμφωνα με μηχανικούς αυτοκινητοβιομηχανιών, τα προτεινόμενα όρια του Euro 7 θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αναγκαστική τοποθέτηση μέχρι 4 καταλυτών (1 ηλεκτρικά θερμαινόμενο, 2 κλασικούς τριοδικούς και 1 αμμωνίας) και φίλτρου σωματιδίων, στο ίδιο μοτέρ! Παράλληλα, εξετάζεται το ενδεχόμενο εγκατάστασης ειδικού λογισμικού παρακολούθησης, που θα ελέγχει αν ο κινητήρας βρίσκεται εντός νόμιμων ορίων για 150.000 μίλια (πάνω από 240.000 χλμ.). Ο ACEA υπογραμμίζει πως οι συγκεκριμένες τεχνολογίες είναι πανάκριβες και πρακτικά αδύνατο να προσαρμοστούν σε υπάρχουσες πλατφόρμες, οδηγώντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε έμμεση εγκατάλειψη της Μ.Ε.Κ. για χάρη των ηλεκτρικών.