Τα πάνω-κάτω και τα ίσια-ανάποδα ήρθαν στη φετινή έρευνα ποιότητας της J.D. Power, στην οποία η Porsche είδε την Alfa Romeo να την αφήνει «σέκο» και τα προβλήματα να φτάνουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Όπως αναφέρει ο επικεφαλής αυτοκινητικών ερευνών της J.D. Power, Frank Hanley, η συχνότητα εμφάνισης προβλημάτων δεν έχει προηγούμενο εδώ και σχεδόν 40 χρόνια! «Η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει μια τόσο ευρεία κλίμακα προβλημάτων ποιότητας, που δεν έχει εμφανιστεί ποτέ άλλοτε στα 37 χρόνια διεξαγωγής της έρευνάς μας. Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο» λέει ο Hanley, για να συμπληρώσει: «Από τα μόνιμα προβλήματα που κράταγαν για χρόνια, περάσαμε σε νέους τύπους προβλημάτων καθότι τα αυτοκίνητα είναι πιο πολύπλοκα από ποτέ. Προσφέρουν συναρπαστικές τεχνολογίες μεν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ικανοποιούν και τους αγοραστές τους».
Ο μέσος όρος εμφάνισης προβλημάτων ανέρχεται πλέον στα 192 ανά 100 αυτοκίνητα (Problems Per 100 – PP100 για συντομία), τη στιγμή που πέρσι ήταν στα 180 PP100 και το 2021 στα 162 PP100. Κάπως έτσι οι τελευταίοι έσονται πρώτοι, με τις Ram, Alfa Romeo και Dodge (παραδοσιακά σε χαμηλές θέσεις στις έρευνες της J.D. Power να καταλαμβάνουν για το 2023 τις 3 πρώτες θέσεις της κατάταξης! Η Dodge πήρε την κορυφή με 140 PP100, οριακά μπροστά από τη Ram (141 PP100) και την Alfa (143 PP100), με τις 3 τους να κάνουν ένα ωραιότατο «lockout» στο βάθρο για χάρη της Stellantis. Η μιλανέζικη φίρμα είναι πρώτη μεταξύ των premium, και μάλιστα με εντυπωσιακή διαφορά από την άλλοτε κυρίαρχη (γενικής βαθμολογίας, όχι μόνο premium) Porsche (167 PP100).
Αυτό που προξενεί έκπληξη μεγαλύτερη κι από την επικράτηση των Ιταλών έναντι των Γερμανών, είναι η σχεδόν παντελής απουσία των Ιαπώνων από την πρώτη δεκάδα. Μόνο η -επίσης μέχρι πρότινος παντοκράτειρα- Lexus καταφέρνει να μπει στο top 10, κι αυτό «με το στανιό», στη 10η θέση. Η Genesis -τρίτο τεράστιο όνομα στις έρευνες αξιοπιστίας και ποιότητα- δεν κατάφερε να τοποθετηθεί μεταξύ των 10 πρώτων, ενώ η Toyota δεν πέρασε καν τη βάση του 192 PP100 (194 PP100). Ακόμα πιο πίσω η Mazda (203 PP100), ενώ VW, Chrysler και Volvo καταλαμβάνουν τις 3 τελευταίες θέσεις (249 και 250 PP100 αντίστοιχα).
Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στις νεόκοπες αυτοκινητοβιομηχανίες που ειδικεύονται στην ηλεκτροκίνηση, καθώς τα 257 PP100 της Tesla που συνιστά την καλύτερη των επιδόσεων μεταξύ τους, τα λέει όλα. Η Rivian σκόραρε 282 PP100, η Polestar 313 PP100 και η Lucid 340 PP100, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως δεν περιλαμβάνονται στη γενική βαθμολογία, καθώς το δείγμα των τριών είναι μικρό και η Tesla δεν συμμετέχει σε όλες τις πολιτείες της Αμερικής στις έρευνες της J.D. Power. Αν συμμετείχαν και αυτές, τότε ο μέσος όρος πιθανότατα να ήταν πάνω και από τα 200 PP100.