Πάνω που πας να χαρείς με την Alfa Romeo, έρχεται κάτι να σου το βγάλει ξινό. Χθες διαβάσαμε για τη δέσμευση των Ιταλών στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κόντρα στο πνεύμα του πλήρους εξηλεκτρισμού. Ωραία μαντάτα, να σου φτιάχνει η διάθεση. Κι έρχονται σήμερα οι ίδιοι άνθρωποι, να μας ανακοινώσουν πως η επόμενη Giulia θα είναι SUV!
H είδηση «έσκασε» από το γαλλικό περιοδικό L’Argus και τον νέο CEO της Alfa, Santo Ficili, ο οποίος επιβεβαίωσε την αλλαγή κατεύθυνσης στο μέλλον της Giulia: «Το νέο μοντέλο θα διαθέτει εντελώς διαφορετική σχεδίαση και τύπο αμαξώματος». Λεπτομέρειες δεν έβγαλε στην επιφάνεια, αλλά όταν ακούς συμφραζόμενα του στυλ «θα συνεχίσει να πατάει σε κοινή πλατφόρμα με τη Stelvio» και «καταλαβαίνετε τί είδους μοντέλο θα είναι», αντιλαμβανόμαστε. Η Giulia μετράει αντίστροφα, λοιπόν, για το πέρασμα από σεντάν σε crossover τεχνοτροπία, βάζοντας τέλος σε μια παράδοση 60 και πλέον ετών (το 1962 πρεμιέρα η Type 105).
H απόφαση της μιλανέζικης φίρμας, πέρα από ένα… άλφα σοκ, προκαλεί εντύπωση και εμπορικά. Η γκάμα της Alfa Romeo, αυτή τη στιγμή αριθμεί 3 SUV: Junior, Tonale και Stelvio. Κάθε ένα, πιάνει πόστο σε ισάριθμες νευραλγικές κατηγορίες (B-SUV, C-SUV, D-SUV). Οπότε πού και πώς θα χωρέσει άλλο ένα, στα επίπεδα της Stelvio (αφού θα μοιράζονται το ίδιο πάτωμα); Το πιο πιθανό και ρεαλιστικό σενάριο θέλει την Giulia να μη μετατρέπεται σε παραδοσιακό SUV, αλλά σε κουπέ crossover. Πώς είναι το Peugeot 408 και το νέο DS No8; Ακριβώς αυτό, σε ιταλική παραλλαγή. Η κατάσταση, δε, περιπλέκεται ακόμα περισσότερο, όταν βάλουμε στην εξίσωση ότι και η Lancia ετοιμάζει αντίστοιχο μοντέλο, με τη μορφή της αναγεννημένης Gamma.
Η νέα Giulia -όπως και η Stelvio- θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Large της Stellantis (στην STLA Medium τα 408 και No8), μοιραζόμενη αρκετή στοιχεία με το νέο Dodge Charger. Λόγω ακριβώς αυτής της συγγένειας, έμειναν στο τραπέζι τα θερμικά μοτέρ. Αρχικά ακουγόταν σχεδόν σίγουρα πως η επόμενη γενιά του ιταλικού μεσαίου θα ήταν αποκλειστικά ηλεκτρική, αλλά το γεγονός ότι οι ίδιες φήμες δεν δικαιώθηκαν με το νέο Charger (ας είναι καλά ο διτούρμπινος 3.0λιτρος εξακύλινδρος εν σειρά Hurricane) δείχνει τον βενζινοκίνητο υβριδικό δρόμο για τις μελλοντικές Ιταλίδες. Εννοείται, βέβαια, ότι θα προσφέρεται σε αμιγώς EV έκδοση, όπως και η κορυφαία Quadrifoglio Verde – που ειρήσθω εν παρόδω- θα βρίσκεται στα 1.000 άλογα.