Η Alfa Romeo έχει ρέντα, το μόνο σίγουρο. Η εμπορική επιτυχία της Tonale και τα χρήματα που εισρέουν στα ταμεία έχουν διώξει για τα καλά τα σύννεφα του παρελθόντος, αφήνοντας στον ορίζοντα ένα υπέρλαμπρο μονοπάτι. Και οι Ιταλοί ξέρουν να ανταμείβουν τον κόσμο για την αγάπη του. Το λέγανε χρόνια τώρα, βασικά, πως είχαν πολλά σχέδια κατά νου, αλλά δεν υπήρχαν τα κονδύλια. Τώρα που οι ισολογισμοί είναι οι πρέποντες, το Μιλάνο κάνει την αντεπίθεσή του. Μέρος αυτής, δε, ίσως είναι η επιστροφή της 4C.
Το κεντρομήχανο sportscar άφησε την αγορά πριν 4 χρόνια, όμως άφησε και το στίγμα του. Μετά την 8C Competizione ήταν η πρώτη Alfa που πλησίασε σε χαρακτηριστικά supercar, δίνοντας το κίνητρο για την εξέλιξη της αριστουργηματικής 33 Stradale. Κάτι που, όπως φαίνεται, άνοιξε την όρεξη σε μηχανικούς, σχεδιαστές και τεχνοκράτες, καθώς πέρα από ένα ακόμα υπεραυτοκίνητο φέρεται να ετοιμάζεται και νέα 4C. Η οποία εκτός του ότι θα είναι αμιγώς EV, πολύ πιθανό να αναβιώσει το όνομα «Spider». Αυτό δήλωσε ο επικεφαλής προϊόντος της ιταλικής εταιρίας, Daniel Guzzafame, όταν ρωτήθηκε για τη μορφή της μελλοντικής γκάμας στην Alfa Romeo.
«Υπάρχουν κάποια πράγματα που δεν τα σκοτώνουμε στην Alfa Romeo. Το πρώτο είναι η Spider και το δεύτερο η αγάπη μας για τα αυτοκίνητα. Θέλουμε να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο, γιατί αυτή είναι η μάρκα. Αυτές είναι οι ιδέες μας. Οπότε πρέπει να καταστρώσουμε σχέδια, προκειμένου να τις πραγματοποιήσουμε». Ο Guzzafame ανέφερε πως το πιθανολογούμενο νέο sportscar θα μπορούσε να φέρει το χαρακτηρισμό «4E», όμως το σχεδόν σίγουρο είναι το «Spider»: «Η Alfa Romeo είναι η Spider, για αυτό και μόλις σκέφτεσαι Spider το μυαλό πάει κατευθείαν στην Alfa. Αυτή τη στιγμή είμαστε αρκετά σταθεροί και έχουμε τη σωστή βάση, ωστόσο το θέμα είναι να βεβαιωθούμε πως όταν παρουσιάσουμε το αυτοκίνητο, θα είναι αξιόπιστο και βιώσιμο. Όχι να λανσάρουμε κάτι μόνο και μόνο για να πούμε ότι το κάναμε».
Τελευταία φορά που είδαμε τη Spider ως αυθύπαρκτο μοντέλο, ήταν το 2004. Τυπικά ήταν το 2010, όμως η Type 939 αναγνωρίζεται καθολικά ως η ανοιχτή έκδοση της Brera. Η Type 916 αντίθετα, παρότι και εκείνη αποτελούσε την κάμπριο εκδοχή ενός κουπέ (της GTV), είναι συνώνυμο των Spider. H σύγχρονη μετενσάρκωση θα είναι αμιγώς ηλεκτρική, βασιζόμενη στην πλατφόρμα STLA Medium, και δεν αναμένεται να εμφανιστεί πριν το 2027.