Hyundai: «Ενοχλητικές οι οθόνες για τον πολύ κόσμο»

Αποτελούν την απόλυτη τάση των τελευταίων ετών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και λόγος αγοράς -ή όχι- ενός μοντέλου. Μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, πλέον κοιτάζει πρώτα περισσότερο τον αριθμό ή τη διάμετρο της «βιτρίνας» στην καμπίνα παρά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου! Δεν θέλουν οθόνες όλοι, όμως, καθώς πολλοί παραμένουν πιστοί στα παραδοσιακά κουμπιά. Η Hyundai φροντίζει να συνδυάζει τις δυο τάσεις, δεσμευόμενη για διατήρηση των φυσικών διακοπτών και στα μελλοντικά της μοντέλα.

Παρότι οι καμπίνες αρκετών σύγχρονων Hyundai και Kia χαρακτηρίζονται από τις διπλές οθόνες σε παράταξη, τα πατροπαράδοτα κουμπιά δεν λείπουν. Κλιματισμός, ηχοσύστημα και μερικές ακόμα βασικές λειτουργίες του αυτοκινήτου εξακολουθούν να ελέγχονται από κλασικά κομβία, αντί να αναγκάζουν τον οδηγό σε περιττές και δυνητικά επικίνδυνες περιηγήσεις σε μενού και υπομενού, εντός του συστήματος πολυμέσων. Το «δυνητικά επικίνδυνες» πάει στην απόσπαση της προσοχής από το δρόμο, λόγω της προσήλωσης στις οθόνες. Εκεί, δηλαδή, όπου εστιάζουν και οι ιθύνοντες της κορεατικής φίρμας, δηλώνοντας πως τα κουμπιά και οι διακόπτες είναι η καλύτερη λύση για την εργονομία, αλλά και την ασφάλεια.

Ο αντιπροέδρος σχεδίασης της Hyundai Αμερικής, Ha Hak-soo, μίλησε στην Korea JoongAng Daily, όπου παραδέχτηκε την «αντιπάθεια» της μεγαλύτερης μερίδας του αγοραστικού κοινού στην κυριαρχία των οθονών. Ο Κορεάτης designer δεν δίστασε να εκδηλώσει τον αρχικό του θαυμασμό για την προσέγγιση της Tesla, ο οποίος ωστόσο γρήγορα μετατράπηκε σε αμφιβολία έπειτα από τις πρώτες δοκιμές: «Στην αρχή μας εντυπωσίασε η μεγάλη οθόνη στα Tesla, που συγκεντρώνει τον περισσότερο έλεγχο των λειτουργιών και αφαιρεί τα κουμπιά. Όσο, όμως, δοκιμάζαμε να κάνουμε κάτι ανάλογο στα μοντέλα μας, διαπιστώναμε πως ο πολύς κόσμος αντιδρούσε αρνητικά. Ενόχληση, σύγχυση, εκνευρισμός, αυτά είναι τα συναισθήματα που είδαμε στις δοκιμές, όταν αφαιρείς τη δυνατότητα ελέγχου μιας λειτουργίας από ένα απλό κουμπί και τη μεταθέτεις σε μια πολύπλοκη διαδικασία, μέσω οθόνης».

Με λίγα λόγια, ο οδηγός δεν θέλει να περνάει από μενού σε υπομενού για να κάνει κάτι, που μέχρι πρότινος το έκανε με ένα «κλικ» σε κομβίο ή διακόπτη. Για αυτό και όλα τα Hyundai ναι μεν έχουν οθόνες, αλλά κάτω από αυτές και στο τιμόνι υπάρχουν παραδοσιακά χειριστήρια. Το τερπνόν μετά του ωφελίμου.

Get it on Google Play Download on the App Store