Μπορεί τα θερμικά μοτέρ να γλίτωσαν στο «παρά πέντε» την κατάργηση του 2035, αλλά τα οργανογράμματα έχουν ήδη βγει. Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί προτεραιότητα για την αυτοκινητοβιομηχανία, όσο κι αν οι λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης πήραν βαθιά ανάσα με την αναθεωρημένη νομοθεσία της Ε.Ε. και τα e-fuels. Άλλη μία, πολύ «δροσερή» μάλιστα, παρέχει η Honda και η πίστη της στις Μ.Ε.Κ.
O CEO της φίρμας παραχώρησε συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης στο Reuters, αναφορικά τόσο με την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης όσο και το μέλλον των θερμικών κινητήρων. Ο Toshihiro Mibe δεν αποποιείται της ηλεκτρικής κατεύθυνσης που έχει πάρει ο κλάδος, αλλά παράλληλα επισημαίνει τα προβλήματα που υπάρχουν στην ευρύτερη εφαρμογή αυτής. Προβλήματα, τα οποία κάνουν τα εμβολοφόρα (και Wankel, γιατί όχι;) σύνολα να χαμογελούν χαιρέκακα: «Η υποδομή των σταθμών φόρτισης δεν είναι ακόμα στο επίπεδο που πρέπει, ή σε αυτό που θέλουν οι πελάτες μας» είπε ο Mibe, τονίζοντας το βασικό ζήτημα των EVs. Ταυτόχρονα, όμως, αναγνωρίζει πως «όσο κινούμαστε προς την ουδετερότητα του ανθρακικού αποτυπώματος, τόσο θα εστιάζουμε στον εξηλεκτρισμό και τις κυψέλες καυσίμου».
Παρόλα αυτά, οι εγγενείς δυσκολίες της ηλεκτρικής τεχνοτροπίας φαίνονται και μέσα από μελέτες βιωσιμότητας, που διενεργεί η ίδια η Honda. Η πλήρης εφαρμογή EV κινητηρίων συνόλων δεν είναι εφικτή σε όλους τους τομείς των μεταφορών, περιλαμβανομένων των αεροπλάνων και των φορτηγών. Οι Ιάπωνες εξετάζουν σε κάθε επίπεδο τις πιθανότητες ολοκληρωτικής μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, και μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα δείχνουν πως για τουλάχιστον 20 χρόνια ακόμα οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα είναι όχι απλά χρήσιμοι, αλλά απαραίτητοι!
Φυσικά, η Honda γνωρίζει πως απαιτούνται επενδύσεις στα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα. Όπως λέει ο Mibe: «Ήμουν στην εξέλιξη κινητήρων για 30 χρόνια, οπότε προσωπικά το βλέπω λίγο σαν απειλή. Ωστόσο πρέπει να διαχωρίζω τα συναισθήματα από το τι είναι καλό για την επιχείρηση». Εξ ου και τα κονδύλια ύψους 40 δις δολαρίων (36,5 δις ευρώ) που θα διαθέσει η Honda μέχρι το 2030 σε ηλεκτρικά και υβριδικά, προκειμένου να συνθέτουν το 40% των συνολικών πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας.