Οι υψηλές τιμές σε μεταχειρισμένα Civic δεν είναι πρωτόγνωρο γεγονός. Ειδικότερα τα παλαιότερης χρονολογίας, αν είναι διατηρημένα σε άριστη κατάσταση, άνετα χαρακτηρίζονται ως «κλασικά» και κοστολογούνται αναλόγως. Μοντέλο του 2003 να στοιχίζει όσο το καινούργιο, πάντως, πολύ σπάνια συναντάμε. Ακόμα κι αν μιλάμε για Type R.
Δείτε ακόμα: Πωλείται μοναδικό Honda Civic Cabrio!
Το EP3 ήταν αυτό που έκανε τα «Τάπερ» αστέρες στην Ευρώπη, ενώ και οι απλές εκδόσεις του άφησαν πολύ ικανοποιημένη εμπορικά τη Honda. Τη θυμόμαστε για την εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με το EJ9 που αντικατέστησε, ακολουθώντας πιο πολύ την τεχνοτροπία MPV παρά αυτή ενός παραδοσιακού χάτσμπακ, με highlight την τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα. Σε Αμερική και Καναδά, υπήρχε ένα πολύ αποτελεσματικό υποκατάστατο του Type R.
Το Si στις Η.Π.Α. και SiR στον Καναδά, κατασκευαζόταν στην Αγγλία και γινόταν εξαγωγή στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού. Εμφανισιακά μόνο οι ζάντες, τα αυτοκόλλητα και η διπλή απόληξη της εξάτμισης το διαφοροποιούσαν σε σχέση με το 1.4. Κάτω από το καπό, όμως, είχε τον K20A3 να ξεκαθαρίζει την κατάσταση. Με 160 ίππους στις 6.500 σ.α.λ. και 179 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το σφιχτό 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, o 2λιτρος ατμοσφαιρικός επιτάχυνε στα 100 χλμ./ώρα σε 7,6 δλ. και ξεπερνούσε τα 210 χλμ./ώρα τελικής. Τον ίδιο συνδυασμό κινητήρα-κιβωτίου είχε το βασικό Acura RSX – το Integra DC5, με άλλα λόγια.
Διαβάστε επίσης: Ευκαιρία άστρωτο Toyota Yaris του 1999
Σπάνιο ακριβώς δεν χαρακτηρίζεται, καθότι πούλησε αρκετά, αλλά είναι πιο δυσεύρετο από το αντίστοιχο Type R. Για αυτό και ένας Καναδός αποφάσισε να το αποχωριστεί μετά από 17 χρόνια, έναντι 29.500 εγχώριων δολαρίων. Ήτοι 22.400 αμερικανικών, ή 18.915 ευρώ! Τιμή που το τοποθετεί σχεδόν 4.000 δολάρια πάνω από το βασικό καινούργιο Civic στον Καναδά (25.975), το οποίο διαθέτει τον 1.5 VTEC Turbo των 180 ίππων. Στη χώρα μας έρχεται περίπου στα ίδια επίπεδα με το Civic 1.0 VTEC Turbo Comfort των 126 ίππων (20.650 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Honda Civic Type R EP3 ή το σημερινό; (+video)
Το αυτοκίνητο δεν κυκλοφορούσε το χειμώνα, έχει το εργοστασιακό χρώμα και διατηρεί πλήρες βιβλίο service. Σκουριά δεν υπάρχει και το οδόμετρο αναγράφει 9.630 μίλια (15.500 χλμ).