Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αρχίσει και μπαίνουν στη ζωή μας και θα μας απασχολούν εντονότερα τα επόμενα έτη, δεδομένου ότι ήδη κατασκευαστές έχουν ανακοινώσει ότι μετά από 5-10 χρόνια θα πουλάνε μόνο τέτοια μοντέλα. Μία από τις εταιρίες που έχουν δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ηλεκτροκίνηση, είναι και η VW, αρχής γενομένης από το σκάνδαλο του dieselgate και μετά.
Για την VW -και όχι μόνο- η Κίνα είναι εξαιρετικά σημαντική αγορά και για την πώληση των αμιγώς ηλεκτρικών της οχημάτων. Ειδικά για τα ID.4 και ID.6 στόχευε να πουλήσει μέχρι τέλος του έτους συνολικά μέχρι 100.000 αντίτυπα, ωστόσο έχει πέσει πολύ έξω από τους στόχους της. Συγκεκριμένα μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου έχει διαθέσει μόλις 26.374 αυτοκίνητα.
Το βασικότερο πρόβλημα αποτελεί το γεγονός ότι είναι πολύ ακριβότερα από τα ανταγωνιστικά κινεζικά EV. Για παράδειγμα το ID.4 ξεκινά από 199.000 γουάν (σημερινή ισοτιμία 27.800 ευρώ) και το ID.6 από 239.800 γουάν (33.500 ευρώ). Έτσι λοιπόν, για να γίνει πιο προσιτή, άλλαξε την στρατηγική της για το ID.3. Από την αρχική τιμή των 159.888 γουάν (22.330 ευρώ), το πουλάει τώρα για μόλις 99.900 γουάν (13.950 ευρώ), αλλά χωρίς τις μπαταρίες!
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι ο πελάτης παίρνει ένα «κουφάρι» του VW ID.3 με άδειο το δάπεδό του, αλλά θα χρεώνονται εξτρά τις μπαταρίες. Η Γερμανική μάρκα τις παρέχει με άτοκη μίσθωση για πέντε χρόνια, ενώ όταν τελειώσει το leasing, οι μπαταρίες (μαζί με το αυτοκίνητο) ανήκουν στον πελάτη. Η VW για κάθε έναν από τους 60 μήνες χρεώνει 1.000 γουάν (σχεδόν 140 ευρώ). Με απλά μαθηματικά αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης θα έχει πληρώσει τις μπαταρίες έναντι 60.000 γουάν (8.380 ευρώ). Εάν προσθέσουμε και τα 99.900 γουάν, τότε το σύνολο βγαίνει 159.900 γουάν. Όσο δηλαδή αν το αγόραζε εξ αρχής, μαζί με τις μπαταρίες. Μάλλον δεν είναι μια κακή λύση, για όσους δεν θέλουν να πληρώσουν ολόκληρο το αυτοκίνητο από την αρχή και θα είχε ενδιαφέρον να γίνει μια ανάλογη κίνηση και εκτός Κίνας.
Πληροφοριακά, το ID.3 διατίθεται στην Κίνα με τις μπαταρίες των 57,3 kWh, η οποίες προσφέρουν αυτονομία 430 χιλιόμετρα, αλλά με τη μέτρηση NEDC. Οπότε σε ρεαλιστικές συνθήκες είναι πολύ λιγότερα.