Η Alfa Romeo έχει παρουσιάσει κατά καιρούς μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία και παραμένουν αγέραστα στο πέρασμα του χρόνου, χάρη στον «Cuore Sportivo» χαρακτήρα τους και το έντονο, μεσογειακό τους ταπεραμέντο. Πρέσβειρα των συγκεκριμένων αξιών, η διαχρονική 156.
Το μοντέλο που χάρισε τον πρώτο τίτλο του «Αυτοκινήτου της Χρονιάς» στη μιλανέζικη φίρμα, το 1998, και την επανέφερε στα εμπορικά μεγαλεία του παρελθόντος. Η 156 κατέκτησε τις καρδιές του αγοραστικού κοινού με τη σαγηνευτική της εμφάνιση, τους ισχυρότατους κινητήρες Twin Spark και την -κατά καθολική ομολογία- καλύτερη οδική συμπεριφορά της κατηγορίας. Ειδικότερα ο συνδυασμός της με τον 1.600άρη T.S., δημιούργησε ένα ακαταμάχητο σύνολο που δεν σταμάτησε να πουλά καθ’ όλη την 8ετή παραγωγή της 156 (1997-2005).
Το 2002 ήρθε το πρώτο facelift και το 2003 ακολούθησε το πιο εκτεταμένο, που άλλαξε το εμπρός μέρος και διαφοροποίησε ελαφρώς το πίσω. Σήμερα κυκλοφορούν πολλές 156 στους δρόμους και ακόμα περισσότερες στις αγγελίες μεταχειρισμένων, ωστόσο σε πολλές εξ αυτών η κατάσταση που διατηρούνται χαρακτηρίζεται από «μέτρια» ως «προβληματική». Όχι η συγκεκριμένη, που δεν αποκλείεται να είναι η πιο καλοσυντηρημένη όχι μόνο της Ελλάδας, αλλά ολόκληρης της Ευρώπης!
Μας έρχεται από τη Θεσσαλονίκη και το κάπως μακρινό 1998, αποτελώντας 156 «πρώτης εσοδείας». Κάτι που δεν φαίνεται στο ελάχιστο εξωτερικά, εσωτερικά ή μηχανικά, καθότι το αυτοκίνητο μοιάζει να συναρμολογήθηκε χθες! Αμάξωμα και καμπίνα εκπέμπουν αίσθηση «καινουργίλας», ενώ αξίζει να αναφερθεί πως ακόμα και τα σήματα με τα τάσια παρουσιάζονται αψεγάδιαστα. Το οδόμετρο αναγράφει μόλις 15.015 χλμ. και κοιτάζοντας την κατάσταση των τιμονιού-λεβιέ-ταμπλό, δεν βρίσκεις λόγο να μην την πιστέψεις. Στο μηχανοστάσιο συναντάμε τον Twin Spark των 1.598 κ.εκ., με απόδοση 120 ίππων στις 6.300 σ.α.λ. και 144 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Ένα 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο αναλαμβάνει την τροφοδότηση των εμπρός τροχών, βοηθώντας την 156 να επιτύχει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ. και τελική 200 χλμ./ώρα – επιδόσεις που την εποχή εκείνη, μετά βίας μπορούσαν να κοντράρουν ελάχιστοι 2λιτροι ανταγωνιστές.
Η τιμή της καταπληκτικής αυτής Ιταλίδας τοποθετείται στις 7.000 ευρώ, έχοντας να επιδείξει μόνο έναν προηγούμενο ιδιοκτήτη, ελάχιστα χιλιόμετρα από το 2000 κι έπειτα, αλλά και παραμονή πάντοτε σε κλειστό γκαράζ. Για περισσότερες πληροφορίες, ιδού η αγγελία.