Η αποκάλυψη του Chaos συνοδεύτηκε από τέτοιο καταιγισμό αντιδράσεων και απήχησης, που παραπέμπει σε κοσμοπολίτικο κουτσομπολιό ή απόηχο ντέρμπι, με αμφισβητούμενες φάσεις κιόλας. Τα πρωτόγνωρα τεχνικά χαρακτηριστικά, το «made in Greece» αφήγημα και η παραφιλολογία που ακολουθεί το ποιόν -ή μη- του πρώτου ultracar, έφερε το «Χάος» στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας, κι όχι μόνο σε αυτή του ειδικού Τύπου.
Εμείς θα παραμείνουμε σε καθαρά αριθμοσοφικό επίπεδο, αναλύοντας τα ασύλληπτα νούμερα που χαρακτηρίζουν τη δημιουργία της Spyros Panopoulos Automotive. Προφανώς όταν ένα τετράτροχο ανακοινώνεται με βασική έκδοση άνω των 2.000 ίππων και κορυφαία με τελική 500+ χλμ./ώρα, δύσκολα μπορεί να υπάρξει τομέας στα specs που να επισκιάσει τα συγκεκριμένα. Εκτός κι αν μπουν στην εξίσωση οι… εξισώσεις.
Το Earth Version αποδίδει 2.077 ίππους και 1.389 Nm ροπής από τον 4.0 V10 twinturbo, καλούμενο να κινήσει 1.388 κιλά. Η SPA αναφέρει 0-100 χλμ./ώρα σε 1,9 δλ., 0-300 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ., 100-200 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ. και 400άρι σε 8,1 δλ., απόρροια μιας αναλογίας κιλών ανά ίππο που τοποθετείται στο 0,66! Ακόμα και το βασικό Chaos, δηλαδή, κάνει το ορόσημο του Koenigsegg One:1 (1 κιλό/ίππο) να φαντάζει υπέρβαρη αναφορά. To μοναδικό αυτοκίνητο που μπορεί να πλησιάσει το «Γήινο», είναι η Bugatti Bolide των 1.240 κιλών και 1.850 ίππων (0,67 κιλά/ίππο). Άλλως, η πιο ακραία σύλληψη στα χρονικά του VW Group.
Ακόμα και αυτή, όμως, δίπλα στο κορυφαίο Zero Gravity μοιάζει με αποκύημα της πεζής πραγματικότητας. Η «Μηδενική Βαρύτητα» χρησιμοποιεί καύσιμο E85 και παράγει 3.107 άλογα στις 12.200 σ.α.λ.! Το αμάξωμά του είναι ακόμα πιο ελαφρύ, στα 1.272 κιλά, και ολοκληρώνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 1,55 δλ. Άλλα στοιχεία που σε κάνουν να νομίζεις πως έρχεται από άλλη διάσταση, αποτυπώνουν ένα 0-300 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ., 100-200 χλμ./ώρα σε 1,7 δλ. και 400άρι σε 7,5 δλ., με την τελική ταχύτητα να υπερβαίνει τα 500 χλμ./ώρα! Είναι δυνατόν να υπάρχει συστοιχία ψηφίων, που να μπορεί να συγκριθεί μαζί τους; Μια απλή διαίρεση αρκεί για να το κάνει πράξη.
Κάθε ένας από τους 3.107 ίππους του Zero Gravity επιβαρύνεται με μόλις 0,409 κιλά (0,41 κιλά/ίππο)! Σε διαφορετική μορφή, μήπως μπορέσει να το συλλάβει ο νους, 410 γραμμάρια ανά ίππο! Σε αντιπαραβολή, δεν μπορεί να σταθεί ούτε το κορυφαίο μονοθέσιο Formula 1.
H Mercedes-AMG F1 W12 E Performance θεωρείται ως η ταχύτερη παρουσία του grid, για το φετινό πρωτάθλημα. Ο κινητήρας της, στο ίδιο μήκος κύματος, λογιζόμενος ως ο ισχυρότερος όλων. Η απόδοση του M12 E-Performance υβριδικού 1.6 V6 twinturbo φημολογείται πως ξεπερνά τους 1.000, με τις περισσότερες αναφορές να τον θέλουν στα 1.050 άλογα. Το ελάχιστο επιτρεπόμενο βάρος ενός μονοθεσίου F1, οριοθετείται στα 752 κιλά. Πόσο μας κάνει η σχέση βάρους-ισχύος; 0,71 κιλά/ίππο. Σχεδόν τα διπλά, δηλαδή, συγκριτικά με την κορυφαία μορφή του ελληνικού ultracar!