Η Toyota παρουσίασε επιτέλους το GR Corolla, που επαναφέρει το ιαπωνικό μικρομεσαίο στα δρώμενα των hot hatches και κάνει περήφανο το T-Sport. Πόσοι, όμως, γνωρίζουν ότι και πριν από αυτό υπήρχε ένα Corolla «ειδικών αποστολών»;
Ένας από τους καημούς των φίλων της Toyota, είναι το γεγονός πως δεν παρουσίασε μια rally replica του Corolla. Το πλησιέστερο που κυκλοφόρησε με δεσμούς στο WRC, ήταν το G6R για τους εορτασμούς της κατάκτησης του τίτλου Κατασκευαστών, το 1999. Δυο χρόνια αργότερα, ήρθε το facelift της 8ης γενιάς Corolla. Μαζί της και η πιο σπάνια έκδοση στην 54χρονη ιστορία του μοντέλου! Ως βάση, μάλιστα, δεν επιλέχθηκε το τρίθυρο αμάξωμα, αλλά το πεντάθυρο.
Οι εξωτερικές επεμβάσεις δεν διαφέρουν από το κιτ της TRD, που προσφερόταν στα Corolla E11. Έντονο splitter στον εμπρός προφυλακτήρα, πλαϊνές ποδιές και αεροτομή. Οι 15άρες ζάντες Corsica δεν διέφεραν ιδιαίτερα από αντίστοιχες aftermarket, όμως κάτω από το αμάξωμα ήταν η ουσία του Corolla Sportivo. Χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 17 χλστ. και 15 χλστ. πίσω, 15% σκληρότερα αμορτισέρ, αεριζόμενα δισκόφρενα εμπρός και τακάκια υψηλής απόδοσης αναλάμβαναν τον έλεγχο του «πάρτι» που γινόταν, κάτω από το καπό.
Ο 1.800άρης 7A-FE των 113 ίππων, που διατίθετο σε κάποιες αγορές, απέκτησε τουρμπίνα της IHI, intercooler, νέα ECU και εξάτμιση, μεγαλύτερα μπεκ, αναβαθμισμένα μπουζί και διαχωριστή λαδιού. Τα κινούμενα μέρη παρέμειναν άθικτα, καθώς η πίεση υπερπλήρωσης έμεινε στο χαμηλό 0,55 bar. Ο συμπλέκτης, ωστόσο, αντικαταστάθηκε με έναν της TRD για να μην υπάρχουν προβλήματα αξιοπιστίας. Το αποτέλεσμα ήταν 154 ίπποι στις 5.600 σ.α.λ. και 237 Nm ροπής στις 3.600 σ.α.λ., αλλά και 9,7 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση μαζί με 210 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας.
Το Corolla Sportivo, όπως ονομάστηκε, ήταν μια έκδοση εξαιρετικά περιορισμένης παραγωγής αποκλειστικά για την αγορά της Αυστραλίας. Μόλις 100 κατασκευάστηκαν, συν 10 πρωτότυπα δοκιμών! Όλα δεξιοτίμονα και στο Aztec Gold χρυσαφί χρώμα. Η ονομασία συνεχίστηκε στην επόμενη γενιά, αφορώντας το γνωστό μας T-Sport.