Οι Βαυαροί εξελίσσουν αυτή την περίοδο τη M4 CSL. Το αυτοκίνητο, στους ώμους του οποίου εναποτίθεται το τεράστιο βάρος της διαδοχής μιας εκ των καλύτερων BMW όλων των εποχών: της αθεράπευτα μνημειώδους M3 CSL.
Από το 1972, όταν παρουσιάστηκε η πρώτη CSL, μόλις 2 «Μπέμπες» έχουν φορέσει τα εν λόγω γράμματα: η αλησμόνητη 3.0 CSL (γνωστή και ως «Batmobile») και η προαναφερθείσα E46. CS έχουν εμφανιστεί αρκετές, όμως «Leicht» (ελαφριά) ούτε στα δάχτυλα του ενός χεριού. Πέρα από τις 3.0, Μ3 και την επερχόμενη M4, όμως, υπάρχει μια CSL που γνωρίζουν ελάχιστοι, αλλά συνιστά ορόσημο για το σύνολο του M GmbH.
Η M5 E60 έχει μείνει αξέχαστη, λόγω του υψίσυχνου V10 με καταβολές Formula 1 κάτω από το καπό. Το ατμοσφαιρικό σύνολο των 4.999 κ.εκ. απέδιδε 507 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και 520 Nm στις 6.100 σ.α.λ., με τον κόφτη στις 8.250 σ.α.λ. Το 7άρι ημιαυτόματο SMG III αναλάμβανε την τροφοδοσία των πίσω τροχών, συνεργαζόμενο με μια από τις πρώτες εφαρμογές launch control. Τα 4,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα ήταν εντυπωσιακός χρόνος επιτάχυνσης το 2004, ειδικά για αυτοκίνητο 1.800+ κιλών. Η τελική ταχύτητα περιοριζόταν μεν ηλεκτρονικά στα -πατροπαράδοτα για γερμανικά αυτοκίνητα- 250 χλμ./ώρα, όμως το προαιρετικό M-Driver’s Package χαλάρωνε τα «λουριά» μέχρι τα 305 χλμ./ώρα (επίσης από τις πρώτες εμφανίσεις επιεικούς «κόφτη»).
Προς το τέλος παραγωγής της 4ης γενιάς M5, συμπληρώνονταν 25 χρόνια από την πρώτη BMW M. Για τον εορτασμό των γενεθλίων, οι Βαυαροί παρουσίασαν τη μία και μοναδική 5άρα M σε εκτέλεση CSL! Τα αποκαλυπτήρια έγιναν τον Οκτώβρη του 2009, πού αλλού; Στο Nurburgring. Η M5 CSL ξεχώριζε χάρις στα χρώματα του M Division στο αμάξωμα, όμως δεν έφερε άλλες οπτικές αλλαγές. Οι μηχανικοί εστίασαν στην ουσία, τοποθετώντας σκληρότερη ανάρτηση και παχύτερες αντιστρεπτικές, μειώνοντας παράλληλα το βάρος κατά 50 κιλά. H ζυγαριά, ωστόσο, και πάλι έδειχνε πάνω από 1.770 κιλά. Η αναλογία βάρους-ισχύος όμως ήταν δραστικά καλύτερη. Πώς το κατάφεραν οι μηχανικοί της BMW;
Με τον υπερκυβισμό του S85! Το δεκακύλινδρο «ξυράφι» από το Μόναχο ανέβηκε στα 5.5 λίτρα και η απόδοση στους 580 ίππους, μαζί με 542 Nm και τον κόφτη στις 8.400 σ.α.λ.. Η αναλογία κιλών ανά ίππο μειώθηκε από το 3,58 της κανονικής στο 3,05, προσδίδοντας στη M5 CSL μια από τις καλύτερες ειδικές σχέσεις στα μέχρι τότε χρονικά των BMW. Αναμενόμενα, οι επιδόσεις ήταν σε ανώτερη κλάση από τις κοινές E60 του M GmbH. Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 3,8 δλ. και η τελική ξεπερνούσε τα 330 χλμ./ώρα, πάντα κατόπιν αφαίρεσης του ηλεκτρονικού περιοριστή.
Δυστυχώς μία και μοναδική κατασκευάστηκε όλη κι όλη, εξυπηρετώντας καθαρά ρόλο γενέθλιας τούρτας. Αλλά, από ό,τι φαίνεται, έβαλε στο «τριπάκι» τους Βαυαρούς και αποτέλεσε την έμπνευση για τη σημερινή M5 CS, που είναι και ταχύτερη/ισχυρότερη «Μπέμπα» όλων των εποχών.