Δυο είναι οι μεγάλοι σκόπελοι των ηλεκτρικών: οι χρόνοι φόρτισης (δευτερευόντως η αυτονομία) και οι τιμές. Όσο κι αν προσπαθούν οι εταιρίες, όσο κι αν ακριβαίνουν τα κανονικά αυτοκίνητα, όσο κι αν βοηθούν οι κρατικές επιδοτήσεις, η αλήθεια είναι ότι τα EVs απευθύνονται σε γερά πορτοφόλια. Κάτι που αναμενόμενα περιορίζει το εύρος του αγοραστικού κοινού. Προκειμένου, όμως, να προωθήσουν την ηλεκτροκίνηση, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αναγκαστικά θα πρέπει να λανσάρουν πιο προσιτά ηλεκτρικά. Κίνηση που, σύμφωνα με την CEO της GM, αναπόφευκτα τις ζημιώνει.
Η Mary Barra ήταν η κεντρική ομιλήτρια σε συνέδριο, όπου αναπτύχθηκε το φλέγον ζήτημα της ηλεκτρικής κινητικότητας. Η επικεφαλής της General Motors δεν έκρυψε τον προβληματισμό της για το καίριο θέμα των τιμών, κυρίως από την οικονομική πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών. Το πρόβλημα εντοπίζεται στο κόστος παραγωγής, και κυρίως σε αυτό των μπαταριών. Οι πρώτες ύλες (βλέπε λίθιο) είναι ακριβές, ενώ παράλληλα υπόκεινται σε ολιγοπώλιο προμηθευτών (για να μην πούμε μονοπώλιο, βλέπε Κίνα), κάτι που αυξάνει περαιτέρω το κόστος. Όπως είναι λογικό, όλα αυτά τα κόστη μετακυλούν στην τιμή αγοράς. Αν δεν συμβαίνει, τότε θα πρέπει να τα απορροφήσει ο κατασκευαστής. Τι συνεπάγεται; Μηδενικό κέρδος και, σε αρκετές περιπτώσεις, οικονομικές ζημιές.
«Το κόστος των μπαταριών είναι ακόμα τόσο υψηλό, ώστε είναι αδύνατο να έχουμε κερδοφόρα ηλεκτρικά στις 30.000-40.000 δολάρια (27.872-37.162 ευρώ). Κάποια στιγμή θα φτάσουν τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά ακόμα έχουμε τουλάχιστον μέχρι το τέλος της δεκαετίας για να γίνει – κι αν». Η GM αυτή τη στιγμή προσφέρει το Chevy Bolt, με αρχική τιμή 26.500 δολαρίων (24.619 ευρώ), και έχει ανακοινώσει πως η ηλεκτρική έκδοση του Equinox θα ξεκινά κάτω από τις 30.000 δολάρια. Άρα, βάσει λεγομένων της Barra, η Chevrolet ήδη «μπαίνει μέσα» για το ένα και θα αναγκαστεί να υποστεί δεύτερο πλήγμα με το άλλο, με την ελπίδα ότι ο όγκος πωλήσεων θα καταφέρει να ισοσκελίσει κάπως την κατάσταση.
Η Barra παράλληλα παραδέχτηκε πως η Tesla ηγείται στο μέτωπο της ηλεκτροκίνησης, αλλά υποστήριξε πως η GM και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες θα την ξεπεράσουν σε μερικά χρόνια.