Το Δεκέμβρη του 2019, ο Τούρκος Πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε παρουσιάσει τα πρωτότυπα TOGG σε μορφή σεντάν και SUV, υλοποιώντας ένα προσωπικό όνειρο 60 ετών. Σήμερα, σχεδόν 2 χρόνια αργότερα, το πρώτο σασί είναι έτοιμο και ανοίγει την όρεξη στους «λατρεμένους» γείτονες για γκάμα 20 και πλέον μοντέλων!
Το πρώτο πλαίσιο της Turkey’s Automobile Initiative Group κατασκευάστηκε στο Πολυτεχνείο του Γκέμπτζε, καθώς το εργοστάσιο της εταιρίας στην Προύσα είναι ακόμα υπό ανέγερση. Οι Τούρκοι δηλώνουν υπερήφανοι για την εντοπιότητά του, διατρανώνοντας πως χρησιμοποιήθηκαν πρώτες ύλες αποκλειστικά εγχώριας προέλευσης. Όλως περιέργως ο Ερντογάν απουσίαζε από την εκδήλωση, ωστόσο ο CEO της TOGG, Gürcan Karataş, φρόντισε να τον αναπληρώσει σε επίπεδο πομπωδών δηλώσεων. Ο Karataş, λοιπόν, μεταξύ άλλων ανακοίνωσε πως μέχρι το 2030 σκοπός της TOGG είναι να προσφέρει μια γκάμα που θα απαρτίζεται, ούτε λίγο – ούτε πολύ, από 20 επιπλέον μοντέλα! Διευκρινήσεις δεν δόθηκαν σχετικά με τις κατηγορίες, τα κινητήρια σύνολα ή το χρονοδιάγραμμα παρουσιάσεων, τη στιγμή μάλιστα που ακόμα δεν έχει ξεκινήσει η κατασκευή των δυο πρώτων.
Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι πως μπορεί οι Τούρκοι να κομπάζουν για την made in Turkey προέλευση του μεγαλεπήβολου project, όμως οι μπαταρίες θα έρχονται απέξω! Όταν και αν συμβεί αυτό, καθώς οι προμηθευτές μπαταριών (όπως οι A123Systems, Bosch, LG Chem και Panasonic) διατηρούν λίστες αναμονής και προτεραιότητας. Στις οποίες, μια νεότευκτη τουρκική εταιρία παίρνει θέση στο τέλος της ουράς. Τα εγχώρια Μ.Μ.Ε. αναφέρουν ως επικρατέστερους προμηθευτές την κινεζική Farasis Energy και κάποια από τις γερμανικές, δίχως να ξεκαθαρίζουν για το ποια πρόκειται.
Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες θα υπάρχουν δυο εκδόσεις ισχύος, 200 και 400 ίππων. Η ισχυρότερη θα επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,2 δλ., ενώ η αυτονομία θα αγγίζει τα 500 χιλιόμετρα. Η λιγότερο δυνατή θα χρειάζεται 7,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και η αυτονομία του θα φτάνει τα 300 χλμ. Όσον αφορά την μπαταρία, θα μπορεί να φορτιστεί έως και το 80% της συνολικής της χωρητικότητας σε λιγότερο από 30 λεπτά. Η έκδοση των 200 ίππων θα είναι πισωκίνητη, με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα, ενώ η δυνατότερη των 400 ίππων θα είναι 4κίνητη, με τα ηλεκτρικά μοτέρ να βρίσκονται στον εμπρός, αλλά και στον πίσω άξονα.
Αν όλα πάνε κατά γράμμα για τα πλάνα της Τουρκίας, αναμένονται να παράγονται σε ετήσια βάση 175.000 οχήματα. Οι επενδύσεις θα αγγίξουν σε βάθος 13 ετών τα 3,7 δισ. δολάρια, ενώ για την κατασκευή τους θα απασχολούνται περισσότεροι από 4.000 εργαζόμενοι. Πρεμιέρα τέλος, περιμένουμε στα τέλη του 2022.