Η VW έχει μακρόχρονη και ισχυρή παρουσία στην κατηγορία των μεσαίων σεντάν με το Passat, το οποίο έχει σημειώσει πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, σε σχεδόν πέντε δεκαετίες εμπορικής καριέρας. Αντίστοιχα και στην Ελλάδα, το Passat είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του, με περισσότερες από 20.000 πωλήσεις τα τελευταία 15 χρόνια.
Δείτε ακόμα: Σε premium μονοπάτια το νέο VW Passat
Η ιστορία του ξεκίνησε το 1972 με το πρώτης γενιάς Passat, ενώ το υπάρχον 8ης γενιάς παρουσιάστηκε το 2014 και έκτοτε έχει δεχτεί πολλές αναβαθμίσεις. Ωστόσο, το πιο ριζοσπαστικό από όλα τα Passat που έφερε μεγάλες ανατροπές, ήταν το τρίτης γενιάς, ή Passat B3. Καταρχήν οι δύο πρώτες γενιές του Passat βασίζονταν στην πλατφόρμα του Audi 80, με το οποίο παράλληλα έμοιαζαν και πολύ σχεδιαστικά.
Το Passat B3 έσπασε τους δεσμούς που είχε μέχρι τότε με την Audi, αφού εξελίχθηκε πάνω στη νέα πλατφόρμα B3 της VW. Αυτή διέθετε πολλά κοινά τμήματα με την πλατφόρμα Group A2 της VW, όπου βασιζόταν και το δεύτερης γενιάς Golf. Όμως για την περίπτωση του Passat είχε μεγαλώσει σε μήκος και πλάτος, ενώ για πρώτη φορά το μεσαίο μοντέλο της VW διέθετε εγκάρσια διάταξη του κινητήρα αντί για διαμήκη. Αυτή η πολύ μεγάλη αλλαγή σε συνδυασμό με την «τεντωμένη» πλατφόρμα έκανε το τρίτης γενιάς Passat ένα πάρα πολύ ευρύχωρο αυτοκίνητο. Γι’αυτό και του δόθηκε ο τίτλος «θαύμα χώρων», αφού από το πεντάλ του γκαζιού μέχρι το πίσω κάθισμα μετρούσε απόσταση δύο μέτρων. Ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι μεγάλοι, όπως και το τεράστιο πορτ μπαγκάζ των 578 λτ. στο σεντάν.
Δείτε ακόμα: Νέο VW Passat GTE με κατανάλωση 1,7€/100 χλμ.
To Passat B3 με το χαρακτηριστικό υπερυψωμένο τρίτο όγκο στο τετράθυρο αμάξωμα είχε μήκος 4.573 χλστ. (4.775 χλστ. το τωρινό Passat), πλάτος 1.704 χλστ., ύψος 1.428 χλστ. και μεταξόνιο 2.623 χλστ. Άλλο ένα ξεχωριστό του γνώρισμα εξωτερικά ήταν ο πολύ χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής (Cd: 0,29). Σε αυτό συνέβαλλε και η κλειστού τύπου μάσκα, που είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 1981 στο πρωτότυπο VW Auto 2000 με την αεροδυναμική της τάξεως του 0,25. Άλλη μία καινοτομία για το Passat, ήταν ότι σε αυτή τη γενιά του τοποθετήθηκαν για πρώτη φορά δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς.
Οι πιο κύριες εξοπλιστικές του εκδόσεις ήταν τρεις: CL, GL και GT. Στον προαιρετικό του εξοπλισμό προσφέρονταν από το 1988 το ABS, από το Δεκέμβριο του 1992 είχε μετωπικούς αερόσακους και προεντατήρες ζωνών, ενώ οι πιο δυνατές εκδόσεις διέθεταν και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό EDL (Electronic Differential Lock). Σπάνια χαρακτηριστικά για την εποχή εκείνη ήταν ακόμα η αυτορρυθμιζόμενη πίσω αερανάρτηση, που διατηρούσε σταθερή την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ανεξάρτητα από το φορτίο και ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος κλιματισμός, γνωστός μέχρι σήμερα ως Climatronic.
Δείτε ακόμα: VW Passat W8 ανασταίνουν και νεκρούς! (+video)
Η γκάμα των κινητήρων ήταν μεγάλη, μεταξύ των οποίων πιο δημοφιλείς στην ελληνική αγορά ήταν αυτοί των 1.6 λτ. με τους 72 ίππους και των 1.8 λτ. με τους 90 ίππους. Υπήρχε και 2.0 λτ. με 116 ίππους και 136 ίππους, το G60 1.9 λτ. με 160 ίππους και το VR6 2.8 λτ. με 174 ίππους. Στους ντίζελ οι επιλογές ήταν ο 1.6 λτ. Turbo Diesel των 80 ίππων και οι ατμοσφαιρικοί 1.9 Diesel των 68 ίππων αρχικά και μετέπειτα των 75 ίππων. Επίσης, εκτός από το προσθιοκίνητο υπήρχε και το τετρακίνητο Syncro με τα μηχανικά σύνολα των 2.0 λτ. 116 PS και το G60.